اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

بهره‌‌مندی 83 درصد جمعیت روستایی ابهر از نعمت گاز

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت:‌ تا پایان سال جاری میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز به 83 درصد افزایش پیدا می‌کند.

بهره‌‌مندی 83 درصد جمعیت روستایی ابهر از نعمت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به عملکرد اعضای شوراهای بخش مرکزی و نیز دهیاران این بخش خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان ابهر از لحاظ عملکرد شوراها و دهیاران رتبه‌های خوبی را در استان به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه فشارهای روحی و روانی وارد بر اعضای شوراها و نیز دهیاران برای ما ملموس است، ابراز داشت: باید اطلاع‌رسانی دقیق به روستائیان صورت گرفته و ایشان آگاه شوند که تخصیص اعتبارها نیازمند روال قانونی خاص خود است.

فرماندار شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه‌های این شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان ابهر در مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح هادی و نیز مشارکت خیرین از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: در این میان شوراهای روستاها و نیز دهیاران می‌توانند در برخی کارها کمک بیشتری به مسئولان داشته باشند به گونه‌ای که ایشان در توسعه گازرسانی به روستاها می‌توانند نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

یوسفی با بیان اینکه 71 درصد جمعیت روستایی ما از نعمت گاز بهره‌مند است، گفت: این در حالی است که میانگین استانی این شاخص 36 درصد است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی از نعمت گاز به 83 درصد افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان ابهر در ادامه به طرح توسعه کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد:‌ افزایش زمین‌های زیر کشت، تولید کشاورزی بیشتر و نیز افزایش اشتغال از اهداف این طرح محسوب می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه رئیس امور آب شهرستان مسئولیت کمیته آب این ستاد را بر عهده دارد، گفت: نمایندگان اداره‌های جهاد کشاورزی، برق، شرکت گاز و برخی از دستگاه‌های دیگر عضو این کمیته هستند.

وی افزود: در کمیته زمین، زمین‌های ما تعیین تکلیف شده و مسئولیت آن بر عهده اداره منابع طبیعی و با عضویت امور اراضی، جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و اداره اوقاف است.

فرماندار ابهر بانک کشاورزی را مسئول کمیته تسهیلات عنوان و اضافه کرد: در این کمیته نماینده فرمانداری و نیز نماینده جهاد کشاورزی حضور دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی بحث اشتغال است، گفت: کمیته توسعه اشتغال ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی با مسئولیت اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و عضویت دستگاه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.

یوسفی با تاکید بر لزوم تهیه شناسنامه‌ای از وضعیت چاه‌های آب تصریح کرد: هر شهرستانی که برای توسعه بخش کشاورزی خود برنامه داشته باشد به همان میزان می‌تواند اعتبار جذب کند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول