اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان ابهر:

71 درصد روستاییان در ابهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: 71 درصد از روستاییان شهرستان ابهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

71 درصد روستاییان در ابهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی یوسفی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اداری شهرستان ابهر با امام جمعه زنجان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به دستاوردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب فقط یک دانشگاه در ابهر وجود داشت که در حال حاضر تعداد آنها به بیش از 10 داشنگاه رسیده است.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط دو باب کتابخانه در شهرستان ابهر وجود داشت، ادامه داد: در حال حاضر این تعداد به 33 باب رسیده است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر در کتابخانه‌های شهرستان ابهر بیش از 600 هزار جلد کتاب وجود دارد.

یوسفی با اشاره به برخی از فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در شهرستان ابهر اضافه کرد: در حال حاضر 71 درصد روستاییان ابهری از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه قبل از دولت نهم تعداد روستاهایی که در شهرستان ابهر از گاز استفاده می‌کردند، هشت روستا بوده است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد این روستاها به 35 مورد رسیده است.

فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: در حال حاضر به همه روستاهای شهرستان ابهر برق رسانی شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب و مطلوب آب شرب موجود در شهرستان ابهر اضافه کرد: وضعیت مطلوب آب موجود موجب کشاروزی مطلوب در شهرستان ابهر شده است.

یوسفی همچنین با اشاره به پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد از پروژه‌های مسکن مهر بالای 25 هزار نفر در شهرستان‌های تابعه ابهر از جمله صائین قلعه و هیدج واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت صنعت و فناوری در شهرستان ابهر اضافه کرد: در موقعیت فعلی 41 درصد از صنعت استان در شهرستان ابهر واقع شده است.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به فعالیت 200 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان ابهر فعال است، اضافه کرد: این امر نیز به لحاظ موقعیت مناسب شهرستان ابهر حاصل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه‌های عمران شهری و روستایی اضافه کرد: شاخص رشد و توسعه این پروژه‌ها در شهرستان ابهر از میانگین استانی بالا بوده و نزدیک به میانگین کشوری است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از موقعیت‌های جغرافیایی موجود در شهرستان ابهر اضافه کرد: در حال حاضر 170 هزار نفر جمعیت در شهرستان ابهر ساکن هستند.

وی اظهار داشت: شهرستان ابهر دارای چهار شهر، هشت دهستان، دو بخش و همچنین 144 روستا است.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه جمعیت بسیاری در شهرستان ابهر ساکن هستند، ادامه داد: از نظر جمعیتی شهرستان ابهر دومین شهرستان استان است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول