اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گاز ابهر خبر داد

برخورداری 99.5 درصد مردم ابهر از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گاز شهرستان ابهر گفت: امروز بیش از 99.5 درصد از اماکن ابهر و شهرهای تابعه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

برخورداری 99.5 درصد مردم ابهر از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، عزت‌الله تاتی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اشتعال نخستین شعله این شهرستان خاطرنشان کرد: نخستین شعله با استفاده از گاز طبیعی در سال 71 و در  مسجد جامع ابهر افتتاح شد.

وی افزود: با گذشت 19 سال از این واقعه امروز بیش از 99.5 درصد از اماکن ابهر و شهرهای تابعه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

رئیس اداره گاز شهرستان ابهر با بیان اینکه آمار کمتر از نیم درصد نیز به کوچه‌ها و معابر مربوط است، ابراز داشت: گازرسانی این مکان‌ها نیز در حال انجام گرفتن است.

وی به گازرسانی واحدهای صنعتی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: گازرسانی به همه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی انجام گرفته و بالای 90 درصد واحدهای مستقر از گاز استفاده می‌کنند.

تاتی افزود: گازرسانی به بقیه واحدها نیز در حال صورت گرفتن است و واحدهای جدیدی که خواهان گازرسانی هستند پس از مراجعه و عقد قرارداد گازکشی به واحد مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی به نقاط مختلف کشور توسعه و سرعت زیادی به خود گرفته است، ابراز داشت: در حال حاضر 30 روستا از 118 روستای شهرستان از گاز بهره‌مند هستند.

رئیس اداره گاز شهرستان ابهر افزود: این 30 روستا 66 درصد جمعیت ساکن در روستاهای شهرستان ابهر  را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان افراد زیر پوشش گاز در استان زنجان زیر 30 درصد و میانگین کشوری نیز 47 درصد است.

تاتی با بیان اینکه میزان بهره‌مندی ساکنان روستاهای شهرستان ابهر از نعمت گاز طبیعی تا پایان سال 91 به 82 درصد رسیده و تا پایان سال 92 به 84 درصد می‌رسد.

وی افزود: پیمانکار این پروژه‌ها و اعتبار مورد نظر این پروژه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول