اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای کردستان 58 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره‌مندی 555 روستای این استان از گاز طبیعی خبر داد و گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در حال حاضر در این استان به 58 درصد افزایش یافته است.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای کردستان 58 درصد است

محمدمهدی مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به بهره‌برداری از 134 پروژه گازرسانی در ایام دهه مبارک فجر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: 86 مورد از این پروژه‌ها مربوط به حوزه گازرسانی به روستاها بوده است.

به گفته وی با بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها شمار روستاهای گازدار کردستان به 555 روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطر نشان کرد: در طول 11 ماهه سال‌جاری در مجموع 162 روستای جدید در استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

به گفته مهدوی برای بهره‌برداری از 134 پروژه در ایام دهه مبارک فجر 275 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین به آغاز عملیات گازرسانی به 11 پروژه با اعتباری بیش از 102 میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: پروژه خط انتقال گاز شویشه با متراژ 35 کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در این استان است که در حال حاضر از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در طول 11 ماهه امسال 162 روستای جدید به تعداد روستاهای گازدار استان اضافه شده و ضریب نفوذ گاز طبیعی در حال حاضر در این استان به 58 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان گازرسانی به 400 روستا به تصویب رسید، افزود: این مصوبات شتاب توسعه گازرسانی به روستاهای استان را چندین برابر کرده است.

* تحقق 90 درصدی مصوبات سفر رهبری در کردستان

به گفته مهدوی تاکنون 90 درصد مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در بخش گازرسانی در استان محقق شده است.

وی در ادامه به عملکرد 11 ماهه امسال شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت: 970 کیلومتر شبکه‌گذاری، نصب 20 هزار مورد انشعاب و 46 هزار اشتراک‌پذیری جدید از جمله فعالیت‌های این شرکت در مدت زمان یاد شده است.

به گفته وی شرکت گاز کردستان در شاخص شبکه‌گذاری نسبت به تعهدات 12 ماهه سال‌ جاری سه برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: این شرکت همچنین در شاخص‌های نصب انشعاب و اشتراک‌پذیری نیز به ترتیب 25 و 77 درصد نسبت به تعهدات 12 ماهه امسال رشد دارد.

مهدوی خاطر نشان کرد: عملکرد شرکت گاز استان در شاخص‌های شبکه‌گذاری، اشتراک‌پذیری و تعداد روستاهای گازدار شده نیز نسبت به تعهدات 12 ماهه امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مثبت و بی‌سابقه بوده است.

گفتنی است در حال حاضر 296 هزار مشترک شامل 228 هزار مشترک شهری و 68 هزار مشترک روستای زیر پوشش شبکه گاز طبیعی در استان کردستان قرار دارند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول