اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

74 درصد جمعیت استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر 74 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان زنجان از گاز بهره‌مند هستند.

74 درصد جمعیت استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

سیدسعید عسگریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 22 هزار و 164 کیلومترمربع از مساحت کل کشور را استان زنجان تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: 1.34 درصد از مساحت کل کشور به استان زنجان اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 964 هزار و 601 نفر جمعیت در استان زنجان زندگی می‌کردند، افزود: این تعداد نفرات شامل 1.37 درصد از جمعیت کل کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز استان زنجان به خانوارهای شهری و روستایی ساکن در زنجان اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 98.1 درصد از خانوارهای شهری ساکن در استان زنجان از گاز بهره‌مند بودند.

عسگریان هم‌چنین با اشاره به اینکه سال گذشته از 19 شهر استان زنجان 15 شهر از گاز طبیعی بهره‌مند بودند، افزود: گازرسانی به دو شهر استان زنجان نیز در دست اجرا است.

وی افزود: از دو شهری که گازرسانی به آنها در حال اجرا است، یک شهر در حال اجرای شبکه داخلی و یک شهر در حال اجرای خط تغذیه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان هم‌چنین یادآور شد: گازرسانی برای دو شهر دیگر استان زنجان نیز در برنامه گازرسانی شرکت گاز استان زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز اضافه کرد: سال گذشته از 939 روستای استان زنجان 149 روستا از گاز استفاده می‌کردند.

عسگریان هم‌چنین با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی در 106 روستای استان زنجان نیز تداوم دارد، افزود: تا پایان سال گذشته 35.9 درصد از جمعیت روستایی استان از گاز بهره‌مند بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ کل خانوارهای شهری و روستایی بهره‌مند از گاز در استان زنجان 74 درصد است، اضافه کرد: با آخرین آمار گرفته شده و تا پایان سال گذشته مقدار خطوط انتقال گازدار موجود در استان زنجان 523 کیلومتر بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان هم‌چنین یادآور شد: تا پایان سال گذشته مقدار شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز در استان زنجان 3 هزار و 360 کیلومتر بود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول