اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای 3 سفر هیئت دولت به گلستان صورت گرفت

اختصاص 88 میلیارد تومان تسهیلات در بخش گاز طبیعی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: اختصاص 88 میلیارد تومان تسهیلات به هشت پروژه از سه مصوبه سفرهای استانی هیئت دولت به گلستان که از طریق شرکت گاز استان و شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

اختصاص 88 میلیارد تومان تسهیلات در بخش گاز طبیعی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: گازرسانی به شهر مراوه‎تپه یکی از دو مصوبه بزرگ و ملی سفر اول هیئت دولت به استان گلستان بوده که صددرصد پروژه، گازرسانی شده و 23 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی گازرسانی به 48 روستای منطقه دوزین شهرستان مینودشت را دومین مصوبه سفر هیئت دولت عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون برای این پروژه 23 میلیارد و 150 میلیون تومان هزینه شده که از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد: 27 روستا از 48 روستای منطقه دوزین بهره‎مند از گاز طبیعی شدند و 21 روستا نیز در دست اجرا است که بنا داریم تا پایان سال‎ جاری همه آنها را به بهره‎برداری برسانیم.

سنگدوینی به مصوبه‎های سفر دوم هیئت دولت به گلستان در راستای محرومیت‎زدایی اشاره کرد و افزود: گازرسانی به 51 روستای حاشیه جنگل و روستاهای تا فاصله 15 کیلومتری از خط انتقال 35 میلیارد تومان هزینه دربرداشته و از 80 درصد رشد فیزیکی برخوردار است.

وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده 265 روستا مشمول پروژه‎های محرومیت‎زدایی بودند که تاکنون 190 روستا گازرسانی شده و 75 روستا در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان ابراز داشت: گازرسانی به شهرک و نواحی صنعتی، دومین مصوبه سفر دوم هیئت دولت به استان بوده که این پروژه نیز 72 درصد پیشرفت داشته و بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه در برداشته که هفت شهرک، گازرسانی شده و چهار شهرک نیز در دست اجرا است.

سنگدوینی در خصوص مصوبات سفر سوم هیئت دولت به گلستان گفت: اعلام آمادگی برای اجرای خط انتقال گاز پتروشیمی و شهرک صنعتی یک هزار هکتاری از سوی این شرکت انجام گرفته و از 10 درصد رشد فیزیکی نیز برخوردار است.

وی خط تقویتی جاده قدیم گرگان ـ کردکوی را از دیگر مصوبات سفر سوم خواند و اظهار داشت: این پروژه در دو فاز تعریف شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که از 10 درصد پیشرفت نیز برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان بیان داشت: گازرسانی به 100 روستای غرب استان برای محرومیت‎زدایی انجام گرفت که خوشبختانه اکنون هیچ روستایی در غرب استان وجود ندارد که از نعمت گاز برخوردار نباشد.

سنگدوینی ادامه داد: این پروژه بالغ بر 3 میلیارد هزینه دربرداشته که 24 روستا در دست اجرا است و یک روستا نیز به بهره‎برداری رسیده است.

وی در خصوص پروژه خرید و احداث ساختمان‎های اداری پست امداد عنوان کرد: این پروژه 10 درصد پیشرفت دارد که تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول