اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ارسک تأکید کرد

ضرورت ایجاد دیوار ساحلی در کال نخاب

خبرگزاری فارس: بخشدار ارسک بر ضرورت ایجاد دیوار ساحلی در کال نخاب شهرستان بشرویه تأکید کرد.

ضرورت ایجاد دیوار ساحلی در کال نخاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدرضا‌وکیل‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی بشرویه اظهار داشت: با توجه به افزایش مسافران در منطقه گردشگری کال نخاب هر روز شاهد فرسایش باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و ریزش بدنه رودخانه هستیم.

وی ادامه داد: این امر می‌طلبد تا اداره منابع طبیعی به عنوان متولی حفظ طبیعت و جلوگیری از فرسایش، اقدام به ایجاد دیوار ساحلی در این منطقه کند.

وکیل‌زاده افزود: از سه سال قبل در مراسم باستانی سیزده بدر و حضور بیش از 6 هزار نفر از مسافران و مردم توابع در روستای ییلاقی نخاب، استقبال بی‌نظیری صورت گرفت که این امر ضرورت فراهم کردن امکانات رفاهی دراین روستا را حاصل شد.

وی تصریح کرد: با اعتبار 4 میلیون تومان از دهیاری‌ها و 6 میلیون تومان از کمک اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه و مبالغی بالغ بر 13 میلیون تومان از کمک خیران و ادارات مختلف شهرستان، امکانات و زیر‌ساخت‌ها برای جذب گردشگر و رضایت مسافران در این منطقه به دست آمد که طی این مدت امکاناتی چون ساخت مسجد و تجهیز آن، ساخت سرویس بهداشتی و هموار کردن راه فراهم شد.

بخشدار ارسک ضمن تشکر از همکاری و خدمات اداراتی از قبیل راه و ترابری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه این منطقه اذعان کرد: ما زیرساخت‌های منطقه گردشگری را آماده کرده‌ایم و با توجه به قابلیت کار مطالعاتی، تهیه و توسعه آن به اداره میراث فرهنگی سپرده شده است.

وکیل‌زاده از خواسته‌های مردم این روستا که دارای چهار خانوار جمعیت است را برنامه‌ریزی مدون برای گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: مردم منطقه از ساکن شدن مسافران در باغ‌ها و خسارت به درختان و محصولات باغی گله‌مند هستند که برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌شود نسبت به دریافت حق ورودی در ابتدای این روستا و استفاده از امکانات این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا اقدام شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول