اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین:

کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز به نحو مطلوب هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی به نحو مطلوب برای مردم هزینه می‌شود و یک ریال آن هم هدر نمی‌رود.

کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز به نحو مطلوب هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد‌جواد حیدری عصر امروز در ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال خیرین 200 میلیارد ریال به نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین کمک کرده‌اند که با این وجود اعتبارات دولتی از دولت پیش‌‌روتر بوده‌اند.

وی افزود: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تعلق خاطر خاصی به خیرین مدرسه‌ساز دارد زیرا خیرین به طور تلفنی، مراجعه حضوری و حضور در مدارس با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارتباط دارند که محبت و لذت را با خود به همراه می‌آورند.

این مسئول ادامه داد: کمک خیرین فرصتی است که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بخش سخت‌افزاری آموزش و پرورش اعم از احداث مدرسه، تعمیرات، تجهیزات و هوشمندسازی مدارس را در دستور کار قرار دهد و با احداث فضاهای مناسب دیگر دانش‌آموزان و معلمان دغدغه فضا و کلاس مدرسه را نداشته باشند و در روش تدریس و بخش نرم‌افزاری گام بردارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه فرهنگیان شهرستان قزوین پیشنهاد کسر 50 هزار ریال تا 500 هزار ریال را به نوسازی و تجهیز مدارس داده‌اند، تصریح کرد: یک‌هزار و 700 فرهنگی شهرستان قزوین تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به حساب اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان واریز کرده‌اند که مقرر شده با تعیین زمینی مناسب در سطح شهر یک باب مدرسه به نام فرهنگیان احداث شود که مشابه همین موضوع در بویین‌زهرا نیز قرار است تحقق یابد.

حیدری اذعان کرد: احداث مدرسه د‌ر خارج از نوبت و دادن معادل کمک خیرین برای مدرسه‌سازی از سوی نوسازی و تجهیز مدارس از مزیت‌های مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی است.

وی از افتتاح مجتمع آموزشی امام رضا (ع) روستای زیاران احداثی از سوی آستان قدس رضوی در ماه آینده خبر داد و گفت: در روستای قزانچال شهرستان آبیک مدرسه فرسوده تخریب و فونداسیون و مصالح آن از سوی مردم همین روستا تهیه شده که با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تا مهر ماه به آموزش و پرورش آبیک تحویل داده و افتتاح می‌شود.

این مسئول از کمک 300 میلیون ریالی مردم روستای نودوز برای فونداسیون مدرسه تخریبی این روستا خبر داد و افزود: با کمک‌های خیرین این مدرسه نیز تکمیل می‌شود.

مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین یادآور شد: اگرچه در هفت سال اخیر دولت اعتبارات مناسبی برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده است ولی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز نیز بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول