اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:

ساری 21 اردیبهشت میزبان 700 خیر مدرسه‌ساز است

خبرگزای فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: در قالب جشنواره خیران مدرسه‌ساز، ساری 21 اردیبهشت میزبان 700 خیر مدرسه‌ساز است.

ساری 21 اردیبهشت میزبان 700 خیر مدرسه‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی نبیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران در 21 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اردوگاه بادله میزبان 700 خیر مدرسه‌ساز مازندرانی است.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز استان در سال گذشته بیش از 35 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی متعهد شدند، یادآور شد: 90 درصد تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته محقق شد.

این مسئول ادامه داد: مازندران از استان‌های برتر در تحقق تعهد خیران مدرسه‌ساز به شمار می‌آید.

نبیان به افزایش همکاری خیران مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: خیران مدرسه‌ساز مازندرانی در سال 77 بیش از 770 میلیون تومان حامی آموزش و پرورش در مدرسه‌سازی بودند که این رقم در سال گذشته بیش از 192 میلیارد تومان با افزایش روبه‌رو بوده است.

* 6400 کلاس درس در مازندران تخریبی است

وی اعتبارات ملی سال گذشته بخش تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: از ابتدای دولت نهم بیش از یک‌هزار و 626 کلاس درس بازسازی و یک‌هزار و 73 کلاس درس مقاوم‌سازی شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه 6 هزار و 400 کلاس درس تخریبی در استان داریم، خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار کلاس درس در مازندران نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

این مسئول از اعتبار 17 میلیارد تومانی استانی به امر بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام مازندران خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته ردیف اعتباری جدیدی در بحث نوسازی مدارس برای تجهیز سیستم گرمایشی کلاس‌ها ابلاغ شد که در سال 90 این رقم بیش از 500 میلیون تومان بوده است.

نبیان به ساخت فضاهای ورزشی در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: از ماده 120 قانون برنامه حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان برای ساخت فضاهای ورزشی و استخر برای مازندران اعتبار ابلاغ شد.

* اجرای طرح تحول بنیادین هوشمندسازی مدارس

وی یادآور شد: در سفر سوم رئیس جمهور ساخت 19 استخر برای آموزش و پرورش مصوب شد که در هر شهرستانی یک استخر احداث شود.

نبیان ادامه داد: احداث 120 سالن ورزشی در مصوبات سفر بود که بخشی ساخته و نیز در حال احداث است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با تاکید بر اینکه در اجرای طرح تحول بنیادین، هوشمندسازی مدارس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تجهیزاتی است، ابراز داشت: خیران مدرسه‌ساز در هوشمندسازی کلاس‌های درس کمک حال آموزش و پرورش باشند.

وی به اجرای نظام آموزشی 6-3-3 در مقطع تحصیلی اشاره کرد و گفت: یک کلاس به تمام مدارس ابتدایی برای پایه شش اضافه می‌شود.

* یک هزار خیر مدرسه‌ساز با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند

نبیان از ارتقای فرهنگ مدرسه‌سازی در مازندران خبر داد و یادآور شد: یک هزار خیر مدرسه‌ساز در مازندران با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: نسل دوم برخی از خیران برای ساخت فضاهای آموزشی ادامه‌دهنده راه والدین خود شدند.

نبیان به برگزاری مسابقات قرآن بسیج فرهنگیان مازندران در نوسازی مدارس استان اشاره کرد و اذعان داشت: به مناسبت هفته معلم، میزبان 85 قاری قرآن در بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان مازندران هستیم.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول