اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز خبر داد

تشکیل مجمع خیّران مدرسه‏ساز در 4 شهر کانادا

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز از تشکیل این مجمع در چهار شهر کشور کانادا خبر داد.

تشکیل مجمع خیّران مدرسه‏ساز در 4 شهر کانادا

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، محمدرضا حافظی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مهم با حضور و استقبال ایرانیان مقیم کانادا از امر خیر مدرسه‏سازی محقق شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه فرزندان ایرانیان در آن سوی مرزهای جغرافیایی در مدارس غربی حضور یافته و بیم فراموشی فرهنگ، سنن و زبان ایرانی از سوی این افراد، پدران و مادران آنها را آزار می‏دهد.

حافظی اضافه کرد: دولت در این زمینه کار خاصی نمی‏تواند انجام دهد؛ اما جامعه خیّران مدرسه‏ساز با ورود به این عرصه می‏توانند جمعیّت ایرانی خارج از کشور را با ساخت فضاهای آموزشی پوشش دهند تا فرهنگ ناب اسلامی از یاد فرزندانمان زدوده نشود.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز، معلمان را کارخانه‏هایی انسان‏ساز خواند و افزود: حال، امروز و آینده کشور اسلامی ایران را نیروهای انسانی می‏سازند.

وی ادامه داد: در این میان، معلمان را باید به عنوان گروهی بزرگ و فعال در زمینه انسان‏سازی به شمار آورد که ثمره تلاش آنها توسعه و پیشرفت روزافزون جامعه است.

حافظی آیت‏الله شهید مرتضی مطهری را جلودار حرفه مقدّس معلمی خواند و افزود: از افتخارات بزرگ معلمان این مرز و بوم اسلامی وجود مردی گرانقدر، فرهیخته، دانشمند، فقیه، فاضل و فیلسوف همچون آیت‏الله شهید مرتضی مطهری است.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز مدرسه را ظرف، دانش‏آموزان را مظروف و معلمان را منبع نورانی روح‏بخش این دو شاخصه جدایی‏ناپذیر خواند.

وی تصریح کرد: اگر وجود ذی‏قیمت معلمان نباشد، مدرسه تنها مشتی از خشت و گل است که هرگز نمی‏تواند دانش‏آموزان را به سرمنزل مقصود سوق دهد.

حافظی اضافه کرد: به نمایندگی از مجمع خیّران مدرسه‏ساز کشور در این هفته عزیز افتخار دست‏بوسی معلمان شریف، پاک‏نیت و انسان‏ساز را داریم.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز از رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند برای برپایی مراسم باشکوه قدردانی از معلمان سپاس‏گزاری کرد.

امسال 100 معلم نمونه شهرستانی، 22 معلم نمونه منطقه‏ای و چهار معلم نمونه استانی در مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول