اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز:

مجمع خیّران مدرسه‏ساز در آنکارای ترکیه تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز از تشکیل و آغاز فعالیت مجمع خیّران مدرسه‏ساز شهر آنکارا در کشور ترکیه خبر داد.

مجمع خیّران مدرسه‏ساز در آنکارای ترکیه تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، محمدرضا حافظی عصر امروز در جمع معلمان دماوندی در بررسی وضع فعالیت این مجمع اظهار داشت: این اتفاق در مسافرت سال گذشته برخی اعضای مجمع خیّران مدرسه‏ساز به ترکیه محقق شد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‏های برون‏مرزی این مجمع خیراندیش خاطر نشان کرد: مجمع خیّران مدرسه‏ساز در چند نقطه جهان توانست با تجمیع ایرانیان خیراندیش این تشکل را به یک نهاد بین‏المللی ارتقا دهد.

حافظی ادامه داد: پیش از این در کشور امارات متحده عربی مدرسه‏ای برای دانش‏آموزان ایرانی و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود نداشت.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز اضافه کرد: اما از 6 سال گذشته و با تشکیل مجمع خیّران مدرسه‏ساز ایرانی در این کشور و مساعدت‏های دولت، مرکز آموزشی و فرهنگی مجللی در شأن مردم این مرز و بوم احداث شد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر مدرسه ایرانیان امارات متحده عربی با چنان امکاناتی تجهیز شده است که سکنه دارای سایر ملیّت‏های حاضر در این کشور نیز به شدت مایل به ثبت‏نام فرزندان خود در این مدرسه هستند.

حافظی با بیان خاطره‏ای به تشریح اهمیت کمک‏های خیّران مدرسه‏ساز پرداخت و گفت: سال گذشته قلک‏های کوچکی در میان دانش‏آموزان نقاط مختلف کشور برای جمع‏آوری کمک‏های مردمی در ساخت فضاهای آموزشی توزیع شد.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‏ساز ادامه داد: در یکی از این قلک‏های دانش‏آموزان، قلکی با محتوای تنها 2 هزار ریال و سنگین شده با مقداری فلز پیدا شد.

وی اضافه کرد: پس از مشاهده این صحنه همان 2 هزار ریالی را به اطرافیان نشان دادم و خطاب به همه آنها گفتم که ارزش معنوی و حتی برکت مادی این مبلغ به ظاهر ناچیز از بسیاری از ثروت‏های جهان بیشتر و ارزنده‏تر است.

حافظی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره امر خیر مدرسه‏سازی خاطر نشان کرد: جایگاه امور خیری همچون مدرسه‏سازی از چنان منزلتی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب آن را جهاد مقدس نام نهاده‏اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول