اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتم خرداد ماه انجام می‎شود

برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان از برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در هفتم خرداد ماه خبر داد.

برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدحسین کمیلی عصر سه‌شنبه در مراسمی که به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در دفتر مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان برگزار شد اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان باید فرهنگ‌سازی انجام شود که در این راستا وظیفه رسانه‎هاست که با انعکاس فرهنگ امر به معروف در این زمینه حرکت کنند و قلم بزنند.

وی با انتقاد از صدا و سیمای گلستان و کوتاهی در خصوص این امر خاطر نشان کرد: تکرار یک مسئله سبب یادگیری می‎شود و فرهنگ‎سازی زمانی محقق خواهد شد که رسانه‎های ما به آن مسئله بپردازند.

کمیلی با بیان اینکه فرهنگ کمک به نیازمندان باید در جامعه ترویج پیدا کند اذعان کرد: حتی به آموزش و پرورش این گلایه وارد است که چرا دانش‎آموزان را برای اردو تنها به نقاط تفریحی و سیاحتی می‎برند و اگر آنها دانش‌آموزان را برای دیدن چند مدرسه فرسوده ببرند این امر خود به مسئله مدرسه‌سازی کمک خواهد کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان اذعان کرد: به دستور استاندار بنا شد که در طی نشستی با مدیران صنعت، معدن و تجارت، شهرک‎های صنعتی و فعال عرصه اقتصادی دعوت کنیم و پیام مجمع خیرین مدرسه‌ساز را با آنها در میان بگذاریم که متاسفانه مدیران چندان از این طرح استقبال نکردند و در یک جلسه‎ای که برگزار شد تنها کارشناسان آنها در جلسه حضور داشتند.

وی افزود: ما از تمام کسانی که در این راستا می‎توانند به ما کمک کنند مانند جامعه روحانیون مخصوصا نماینده ولی فقیه در گلستان که خود یکی از خیرین است و حدود 55 میلیون تومان در اختیار مجمع قرار داده است، امام جمعه شهرستان‎ها، دهیاران و شوراهای اسلامی می‎خواهیم که مردم را برای مشارکت در ساخت مدرسه ترغیب کنند.

کمیلی توزیع قلک‎ها در جمع دانش‌آموزان گلستانی را یکی از اقدامات جمع‎آوری کمک‎های مردمی در این خصوص برشمرد و تاکید کرد: در سال گذشته 130 هزار قلک بین 130 خیر جوان توزیع شد که توانسته‎ایم با 125 میلیون پول این خیرین مدرسه‎ای در کوی اوزینه گرگان بسازیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی یک نشریه گلستانی در خصوص طرح قلک‎های مجمع خیرین مدرسه‌ساز توانستیم گروه بسیاری را در تحقق این هدف با خود همراه سازیم اظهار داشت: یک نشریه سبب شد که ترافیک خیرین به وجود بیاید و به عنوان یک طرح ملی از سوی معاون وزیر اعلام شود.

وی تاکید کرد: رسانه‎ها باید پیام فقرا و مظلومان را به تمام افراد جامعه برسانند و اگر چنین نکنید در پیشگاه خدا مسئول هستید.

کمیلی با بیان اینکه در هفتم خرداد ماه همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز گلستان برگزار می‎شود یادآور شد: هدف از این همایش تنها تجلیل از افراد خیر نیست بلکه قصد داریم با برگزاری همایش فرهنگ کمک را در جامعه تسریع بخشیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول