اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حقوقی سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

تهیه شیوه‌نامه‌ای برای تحقق نیات خیرین مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حقوقی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تهیه شیوه‌نامه‌ای با امضای وزیر آموزش و پرورش برای تحقق نیات خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

تهیه شیوه‌نامه‌ای برای تحقق نیات خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حاجتعلی قلی‌پور عصر امروز در ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر خیری برای هر مسئله‌ای نام خود را مطرح کند و یا ملکش را در اختیار نوسازی و تجهیز مدارس قرار دهد، هیچکس حق دخل و تصرف در آن را ندارد زیرا با تحقق این موضوع خیر می‌تواند با تأمین دلیل از سوی دادگستری این ملک را به خود بازگرداند.

وی افزود: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور حافظ نیات خیرین است زیرا کار خیر کاری حساس و مانند حرکت کردن بر لبه تیغ است.  

این مسئول ادامه داد: انسان خیر کسی است که اگر در زندگی به خوشبختی و رفاه در چارچوب زندگی خود به اعماق جامعه تسری می‌بخشد.

قلی‌پور خاطر‌نشان کرد: خیرین با مدرسه‌سازی علاوه بر زیبایی‌آفرینی و پاره کردن پرده‌های جهالت و گمراهی، خیر، برکت، مهر و محبت را برای افراد جامعه به یادگار می‌گذارند.

وی نیکی کردن و انجام کار خیر را سبب نزدیکی و اتصال انسان به خدا دانست و تصریح کرد: می‌توان با انجام خیرات به موفقیت‌های مناسبی در زندگی دست یافت و باقیات صالحاتی از خود بر جای گذاشت.

قلی‌پور یادآور شد: طی 14 سال اخیر سازمان نوسازی و تجهیز مدارس رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کرده است که در تحقق اهداف، اجرا، کیفیت اجرا، روش اجرا و درصد تحقق پروژه‌ها موفق بوده است.

وی اذعان کرد: در خصوص سخاوت پیامبر اکرم (ص) فرمودند "سخاوت مانند درختی است که از درختان بهشت است و شاخه‌های آن آویخته به زمین است" که این حدیث بیانگر جایگاه والای خیرین و نیکوکاران در بهشت است.

قلی‌پور یادآور شد: خیرین در کمک به مدرسه‌سازی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه نقش بسزایی داشته و دارند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول