اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل:

38 پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: ‌تا آغاز سال تحصیلی آینده 38 پروژه مدرسه‌سازی و تجهیز و مرمت این واحدهای آموزشی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

38 پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مدرسه‌سازی و پروژه‌های آموزشی نیر اظهار داشت: ما اصلی‌ترین اولویت را در سال‌جاری به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم تا بتوانیم آنها را در مهلت باقی‌مانده از عمر دولت دهم تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی با اعلام این‌که 11 پروژه از این مجموعه در شهرستان نیر واقع شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها هم اکنون با پیشرفت 83 درصد در حال انجام است و به نظر می‌رسد تا هفته دولت امسال این تعداد پروژه عمرانی حوزه آموزش و پرورش نیر به سرانجام برسد.

وحدتی‌پور خاطر نشان کرد: در کنار ساخت مدارس جدید از محل اعتبارات تخریب و بازسازی، مرمت و نوسازی چندین مدرسه نیز در این شهرستان در دستور کار است که تعدادی از آنها با کمک خیرین در حال تکمیل شدن است.

این مسئول اضافه کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان نیر 25 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که از محل اعتبارات امسال تأمین آن انجام شده و پروژه‌ها به سرعت روند تکمیل و بهره‌برداری به خود می‌گیرند.

وی در ادامه سخنان خود از تجهیز مدارس به امکانات نرم‌افزاری خبر داد و بیان کرد: در راستای هوشمندسازی مدارس در تلاش هستیم تا بخشی از واحدهای آموزشی شهرستان نیر را به این امکانات و تجهیزات مجهز کنیم که هوشمندسازی دو مدرسه در دستور کار است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل همچنین از اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار برای استانداردسازی مدارس نیر و تجهیز و تعمیر سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی این شهرستان خبر داد.

وحدتی‌پور همچنین از برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: نیمه‌دوم اردیبهشت ماه در اکثر شهرهای استان این جشنواره با هدف جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران و انجام تعهدات مدرسه‌سازی برگزار می‌شود که در شهرستان نیر این جشنواره برپا می‌شود.

به گزارش فارس، فرماندار نیر در این جلسه با اشاره به آغاز فصل کار و محدود بودن این ایام خواستار دقت و توجه بیشتر مسئولان به تکمیل مدارس نیمه‌تمام و سرعت عمل در انجام وظایف محوله شد.

سید حمید عباداللهی افزود: برخی از مدارس این شهرستان تخریبی و کلنگی هستند که با اطلاع به اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس امیدواریم امسال عملیات مرمت، بهسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیز به سرعت انجام شود.

وی همچنین توجه بیشتر به ساخت و تکمیل نمازخانه‌های مدارس را نیز ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: برخی از مدارس این شهرستان همچنان از وجود چنین فضاهای معنوی و عبادی بی‌بهره هستند که انتظار می‌رود در این زمینه نیز اقدامات و تعامل مثبت انجام شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول