اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

177 مدرسه در قم نوسازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل نوسازی مدارس استان قم گفت: اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان قم ساخت 177 مدرسه با 2 هزار و 43 کلاس درس را در کارنامه عملکرد 33 ساله خود ثبت کرده است.

177 مدرسه در قم نوسازی شده است

سید مهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت توجه و رسیدگی به مدارس که محل کسب علم و دانش است گفت: هدف از تاسیس اداره کل نوسازی مدارس ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم، متناسب با اولویت‌ها در چارچوب طرح ساماندهی، ضوابط و معیارهای فنی بوده است.

حائری ادامه داد: تجهیز ساختمان‌های مدارس به وسایل اداری، آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و رفاهی، تهیه و اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی مدارس از وظایف این اداره کل در امر نوسازی و توسعه مدارس استان است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم اظهار داشت: اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان قم از زمان تاسیس تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی از جمله ساخت 177 مدرسه با 2 هزار و 43 کلاس درس و زیربنای 307 هزار مترمربع، ساخت شش کانون، 14 نمازخانه، 22 سالن و 21 فضای اداری با زیربنای 49 هزار و 642 مترمربع را به سرانجام رسانده است.

* بیش از 67 میلیارد ریال هزینه تعمیر فضا‌های آموزشی در استان قم

حائری عنوان کرد: از زمان تاسیس اداره کل نوسازی مدارس در استان قم تاکنون هزینه‌ای بالغ بر 67 میلیارد و 952 میلیون ریال به منظور تعمیر فضاهای آموزشی، تخریب و بازسازی 64 مدرسه با 577 کلاس درس با زیربنای 96 هزار و 975 مترمربع و مقاوم‌سازی 14 باب مدرسه با 253 کلاس درس با زیربنای 31 هزار مترمربع صرف شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم اذعان داشت: تجهیز فضاهای آموزشی مدارس استان نیز از زمان تاسیس تاکنون هزینه‌ای بالغ بر 53 میلیارد و 686 میلیون ریال در بر داشته است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان قم گفت: ساخت مجموعه ورزشی شهدای فرهنگیان واقع در شهرک فرهنگیان با مساحت 3 هزار و 385 مترمربع، ساخت کانون فرهنگی مریم واقع در خیابان شهید جواد دل آذر با مساحت 12 هزار و 182 مترمربع و بازسازی دبیرستان ماندگار شیخ صدوق واقع در میدان مطهری با زیربنای 5 هزار و 255 مترمربع از جمله پروژه‌های شاخص این اداره‌ کل است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول