اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار کرمان صورت گرفت

برگزاری همایش ملی توسعه پایدار کویر در بم

خبرگزاری فارس: همایش ملی توسعه پایدار کویر‌ با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی و دانشجویانی از سراسر کشور در بم برگزار شد.

برگزاری همایش ملی توسعه پایدار کویر در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، همایش ملی توسعه پایدار کویر‌ با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی و دانشجویانی از سراسر کشور بعد از ظهر امروز در بم برگزار شد.

محمد تکلوزاده معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان در این همایش با اشاره به شرکت مقالات متعدد در همایش اظهار داشت: باید از ایده‌های برتر در این مقالات در راستای توسعه‌ هر چه بیشتر استفاده کنیم.

وی بر ضرورت حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تأکید کرد و گفت: تحقق این امر استقلال همه جانبه کشور را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

تکلوزاده بهبود بخشیدن به کیفیت کالا‌های ایرانی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: باید با فرهنگ‌سازی ذهنیت مردم را در مورد تولیدات داخلی تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: در بحث توسعه کویر باید ابتدا مسیر خودمان را روشن کنیم و کویر را به خوبی بشناسیم و سپس این ظرفیت‌ها را به با‌لفعل بدل کنیم.

تکلوزاده همچنین به اکوتوریسم در کویر به عنوان یکی از ابزارهای توسعه مناطق کویری اشاره و عنوان کرد: کلوت‌های فهرج و تپه‌های شنی ریگان از جمله جاذبه‌های بسیار مهم گردشگری در کویر است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه وقتی توسعه با واژه پایدار همراه می‌شود، ماندگار می‌شود، گفت: توسعه پایدار باید به خوبی در سطح جامعه ملموس باشد و نتایج آن را به چشم مشاهده کنیم.

هادی ایرانمنش سازمان میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی را یکی از زمینه‌های بلافصل توسعه عرصه فرهنگ دانست و افزود: این سازمان در سطح استان تلاش کرده تا در این راستا گام‌های مؤثر و بلندی را بر دارد.

وی به سابقه فرهنگی و تاریخی شهرستان بم اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بم در حوزه میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی باید بیشتر از این به توسعه این شهرستان کویری توجه کرد.

ایرانمنش به طرح مدیریت منظر فرهنگی بم به عنوان یکی از افتخارات موجود در استان اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح در حوزه‌های عمران شهری‌، اقتصادی‌، کشاورزی، گردشگری و ... لحاظ شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول