اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کویت در ایران:

اجرای توسعه محور شرق اقدامی تحول‌آفرین برای منطقه است

خبرگزاری فارس: سفیر کویت در جمهوری اسلامی ایران اجرای توسعه محور شرق را اقدامی تحول آفرین برای منطقه دانست.

اجرای توسعه محور شرق اقدامی تحول‌آفرین برای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، مجدی احمدی الضفیری در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کویت از گذشته‌های دور به دنبال توسعه روابط بین دو کشور بوده که در این بین ایران همواره به‌عنوان کشوری با موقعیت جغرافیایی بسیار مهم در منطقه و جهان به طور ویژه مورد توجه بوده است.

وی گفت: جاده و حمل و نقل یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی است و هرگونه ارتباط با کشورها تنها از طریق خطوط ارتباط جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی ایجاد می‌شود که در نهایت توسعه کشورها را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی به منظور توسعه سطح مناسبات اقتصادی با کشور کویت گفت: در خراسان‌جنوبی فرصت‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند منجر به توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی شود.

قهرمان رشید ارتباطات فعلی بین ایران و کویت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مسئولان ذی‌ربط به دنبال تقویت و توسعه ارتباطات با کشور دوست و همسایه کویت هستند.

وی خراسان‌جنوبی را استان علمی و فرهنگی دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری با کشور کویت هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بندر چابهار را یکی از مهم‌ترین بنادر ایران عنوان و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کریدور شرق کشور که از بندر چابهار تا سرخس و کشورهای آسیای میانه ادامه پیدا می‌کند نه تنها برای شرق کشور بلکه برای تمام کشورهای منطقه دارای آثار و برکات فراوانی است که ایران عزمی جدی برای توسعه این محور دارد.

رشید مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را بسیار مهم دانست و افزود: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و یک سرمایه‌گذار چینی نیز به شورای عالی اقتصاد معرفی شده تا این پروژه از بیرجند عملیاتی شود.

وی در دیدار با سفیر هندوستان نیز با بیان اینکه هندوستان کشوری بزرگ با تاریخی کهن است، گفت: ایران و هندوستان مشترکات فراوانی به ویژه در مباحث فرهنگی دارند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همواره روابط ایران و هندوستان بر اساس اصل احترام متقابل بوده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روابط در سطح بسیار خوبی بوده است.

رشید، توسعه مبادلات تجاری، بازرگانی و اقتصادی را از مهم‌ترین امور در شرایط فعلی دانست و گفت: در این بین بخش خصوصی می‌تواند ایفای نقش کرده و بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد که در این زمینه نیز آماده افزایش سطح همکاری ها بین دو کشور هستیم.

وی ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی از صنایع‌دستی و محصولات خراسا‌ن‌جنوبی در هندوستان را یکی از راه‌های افزایش سطح ارتباطات دانست و افزود: این آمادگی وجود دارد تا گروه‌های اقتصادی متشکل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارگزاران دولتی را از کشور هندوستان پذیرا باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی و محصولات کشور هند در خراسان‌جنوبی را از دیگر پیشنهادات دانست و گفت: این آمادگی وجود دارد تا با یکی از استان‌های هندوستان که دارای مشترکات فرهنگی بیشتری با خراسان جنوبی است قرارداد خواهرخواندگی منعقد کنیم.

رشید با بیان اینکه هندوستان از کشورهای توسعه یافته و از قدرت‌های منطقه‌ای و آسیایی است، گفت: امید است بتوانیم بر اساس وظیفه انسانی که داریم ارتباطات خود را با هند بیش از پیش توسعه دهیم.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول