اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

شوراها بستر مناسب توسعه را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: شوراها می‌توانند در مسیر رشد و تعالی جامعه گام‌های مؤثری بردارند و با مشاوره و ارائه راهکارها بستر مناسب توسعه را فراهم کنند.

شوراها بستر مناسب توسعه را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور در جمع اعضای شورای شهر جیرفت در روستای دلفارد از توابع شهرستان جیرفت اظهار داشت:‌ تعامل مناسب میان دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی شهرستان موجب شده تا خدمات مناسبی به مردم این شهرستان ارائه شود.

وی افزود: شوراهای اسلامی در واقع مجالس محلی هستند که می‌توانند با وضع قوانین مناسب گام‌های مناسبی در پیشبرد اهداف والای نظام جمهوری اسلامی بردارند.

غنچه‌پور تصریح کرد: مشورت و شورا از مهم‌ترین اصول اسلامی محسوب می‌شود تا جایی که خداوند متعال سوره‌ای را به نام «شورا» نازل فرموده که در آن به صفات و خصوصیات مؤمنان پرداخته است.

وی با بیان اینکه تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: حفظ تعامل مثبت میان شوراهای شهر و دستگاه‌های اجرایی سبب شکوفایی در محیط شهری می‌شود.

غنچه‌پور عنوان کرد: در سایه تعامل و همکاری میان شورا و مسئولان جیرفت خدمات چشمگیری در بهسازی محیط شهری، ایجاد پل‌های ارتباطی، تعریض خیابان‌های ترافیک‌ساز و... حاصل شده است که این امر در آینده نیز رایحه خوش خدمت را به مذاق شهروندان خوش‌تر می‌کند.

فرماندار جیرفت گفت: حفظ تعامل میان شوراها و دستگاه‌های اجرایی به عنوان یکی دیگر از نکات قابل توجه در دستیابی به شکوفایی جامعه است.

غنچه‌پور با اشاره به دلایل اصلی تشکیل شوراهای شهر و روستا در قانون اساسی بیان داشت: با توجه به فلسفه وجودی شوراها، آنها می‌توانند در مسیر رشد و تعالی جامعه گام‌های مؤثری بردارند و با مشاوره و ارائه راهکارها بستر مناسب توسعه را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای شهر و روستا می‌توانند، بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی باشند، اذعان داشت: شوراهای شهر و روستا عوامل اصلی پیگیری خواست به حق مردم در این دستگاه‌ها هستند.

غنچه‌پور خاطر نشان کرد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم در ایجاد وحدت میان اقشار مختلف مردم نقش مهمی دارند.

وی در بخش دیگری به استعدادهای جیرفت اشاره و تصریح کرد: این شهرستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوان است و به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی و گردشگری محسوب می‌شود.

وی افزود: کارهای ارزشمندی در این منطقه انجام گرفته و در این میان شوراها در انعکاس این خدمات نقش بسیاری دارند و باید کارهای انجام گرفته در این منطقه را به مردم اطلاع‌رسانی کنند

غنچه‌پور با بیان اینکه در دولت نهم و دهم کارهای ارزشمندی در همه ابعاد جامعه انجام شده است، عنوان کرد: یکی از نهادهای مهم در اطلاع‌رسانی این امور به مردم شوراها هستند که پل ارتباطی میان مردم و مسئولان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول