اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دومین کنگره استانی پژوهش‌های علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

سطح فعالیت‌های پژوهشی تعیین‌کننده شاخص توسعه است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین کنگره استانی پژوهش‌های علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی تعیین‌کننده شاخص توسعه در جوامع است.

سطح فعالیت‌های پژوهشی تعیین‌کننده شاخص توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آیدین زینالی ظهر امروز در دومین کنگره استانی پژوهش‌های علوم پزشکی که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پزشکی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در زمان حاضر پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای رسیدن به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور محسوب می‌شود از این رو قدرت و استقلال هر کشوری وابسته به پژوهش وتولید علم است.

وی افزود: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی و مهم در توسعه و پیشرفت جوامع است و دومین کنگره پژوهش‌های علوم پزشکی استان در این راستا برگزار می‌شود.

زینالی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کنگره‌های علمی گفت: برگزاری این کنگره‌ها تجربه‌های ارزشمند و فراوانی در اختیار اساتید، دانشجویان و محققان قرار می‌دهد که این تجربیات در به دست آوردن موفقیت‌های علمی موثر و سازنده است.

این مسئول مشارکت فعال و گسترده پژوهشگران و دانشجویان را در تحقق اهداف تعیین شده همایش مؤثر و ارزشمند خواند و تصریح کرد: این کنگره به منظور ترویج فرهنگ و ارتقای آن در دانشگاه، رشد و اعتلای علمی دانشجویان و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت‌های علمی و کارگروهی در ارومیه برگزار شد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پرباربودن دومین کنگره پژوهشی استانی را مهم عنوان کرد و بیان کرد: آمار مقالات ارسال شده به دبیرخانه بر اساس میزان تحصیلات بوده که بیشترین ارائه‌دهندگان مقاله به دبیرخانه کنگره دانشجویان پزشکی هستند و کارشناسی و کارشناسی ارشد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

دبیر علمی دومین کنگره استانی پژوهش‌های علوم پزشکی استان با بیان اینکه مقالات ارائه شده بیشتر در زمینه‌های ایمنی، پرستاری و مامایی و بهداشت عمومی هستند ادامه داد: تیم علمی این کنگره از شش نفر تشکیل شده که مقالات ارسال شده را مورد بررسی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول