اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

حمایت از صنایع محلی از مؤلفه‎های توسعه اقتصادی در مناطق مرزی است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حمایت از صنایع محلی و دستی یکی از مؤلفه‎های توسعه اقتصادی در مناطق مرزی محسوب می‎شود.

حمایت از صنایع محلی از مؤلفه‎های توسعه اقتصادی در مناطق مرزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان اظهار داشت: حمایت از دیپلماسی همسایگی، تسهیل مراودات مرزی، توجه به ملاحظات دفاعی و امنیتی از دیگر مؤلفه‎های توسعه اقتصادی به شمار می‎رود.

وی بیان داشت: هر قدر از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، توسعه پایدار را در مناطق مرزی تقویت کنیم به همان میزان امنیت مرزهای کشورمان افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: تقویت بازارچه‎های مرزی باید در اولویت کارهای اقتصادی دولت باشد و در این راستا توسعه توریست، گردشگری‎های تاریخی، فرهنگی و سلامت می‎تواند برای رسیدن به این مهم مؤثر واقع شود.

میرتاج‎الدینی تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه دقیق‎شان سال جدید را به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند بر همین اساس یکی از جایگاه‎هایی که تولید ملی می‎تواند در مراودات تجاری و اقتصادی افزایش پیدا کند مناطق مرزی است.

وی نقش مرزداران را دارای اهمیت خواند و ابراز داشت: نقش مرزبانان آن چنان مهم است که در متون دینی نیز علما را به مرزداران تشبیه کرده‎اند و فصلی در کتب دینی شیعه و اهل سنت به موضوع "رابطون" اشاره شده که عالمان مرزدارانی هستند که در مرز عقیدتی ایستاده و مانع نفوذ شیاطین برای از بین بردن عقاید دینی می‎شوند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور متذکر شد: مرزداران از زمین، موقعیت و جایگاه فیزیکی انسان‎ها دفاع می‎کنند و علما مدافع جایگاه معنوی، فکری، عقیدتی و دینی انسان‎ها هستند.

میرتاج‎الدینی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی باید به توسعه پایدار توجه کنیم یادآور شد: توسعه پایدار توسعه‎ای است که از جهت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متوازن باشد و در مناطق مرزی نیز باید در حفظ و تعالی فرهنگ بومی و قومی اهتمام ورزید.

وی توجه به ظرفیت‎ها و توانمندی‎های منطقه مرزی را از جهات اقلیمی، منابع و صنایع دارای اهمیت خواند.

این مسئول در خصوص مؤلفه‎های مهم توسعه اقتصادی در مناطق مرزی اذعان داشت: تاکید نقش منطقه‎ای نواحی مرزی، تقویت کشاورزی و صنایع وابسته، برنامه‎ریزی برای تولید و اشتغال در مناطق مرزی، فرصت‎های اتصالی این مناطق به منظور ارتباط و مراوده با کشورهای همسایه و مدیریت جریان سرمایه در این راستا بسیار مهم است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول