اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی:

توسعه کشاورزی هم‌سو با تولید ملی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: توسعه بخش کشاورزی در سال جاری باید در راستای تولید ملی باشد.

توسعه کشاورزی هم‌سو با تولید ملی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حسن تقوایی صبح امروز در جلسه نخستین شورای هماهنگی اداره‌کل منابع‌طبیعی که با هدف تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جاری، و شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" هدف از برگزاری این جلسات ارائه تکالیفی در راستای  تولید، اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است.

مدیرکل منابع ‌طبیعی خراسان‌رضوی افزود: هم‌چنین در ادامه این تکالیف همه شهرستان‌های استان وظیفه دارند اراضی مستعد را شناسایی و معرفی کنند.

در ادامه این جلسه علی شریعتی معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی نیز نظارت بر اجرای پروژه‌ها را امر مهمی دانست و اظهار داشت: در پروژه‌هایی مثل مرتع‌داری نظارت، مراقبت و نگه‌داری باید به صورت مستمر باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت و عضویت تعاونی‌های مرتع‌داری و جنگل‌نشینان در صندوق حمایت از بخش کشاورزی باید صورت گیرد.

محمود اعظمی‌راد معاون آبخیزداری نیز در ادامه این جلسه، 62 درصد از اعتبارات اداره‌کل را مربوط به آبخیزداری دانست و گفت: قراردادها با امور پیمان‌ها و امور اجرا به شکل خاص در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود و می‌بایست شهرستانها نیز نظارت کامل بر کار پیمانکار داشته باشند.

حسن خوشخو، سرپرست معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی این اداره‌کل با اعلام اعتبارات اختصاص یافته در سال 90 ادامه داد: تلاش بیش‌تر در اجرای پروژه‌ها و روند پیشرفت فیزیکی آنها با توجه به نزدیک شدن پایان سال مالی از اهم امور است.

وی با اشاره به بازنشستگی همکاران در سال گذشته و ادامه روند آن تا پایان سال جاری، افزود: برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در اجرای هر چه بهتر وظایف و مسئولیت اداری پرسنل از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالله تکلو فرمانده یگان حفاظت این اداره‌کل با بیان اینکه شهرستان‌ها از لحاظ امکانات و تجهیزات یگان هیچ کمبودی ندارند، ادامه داد: از تمام امکانات، تجهیزات و نیروهای یگان حفاظت خصوصاً سربازان باید به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: گشت و مراقبت نیز با عنایت به بارندگی‌های اخیر و افزایش پوشش گیاهی، خصوصاً با شروع فصل گرما و احتمال بروز حریق، باید افزایش یابد.

فرمانده یگان حفاظت خاطرنشان کرد: در نظر داریم دو پایگاه اطفای حریق در مشهد و یکی از شهرستانهای استان داشته باشیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول