اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

بانک اطلاعات پسماندهای استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بانک اطلاعات پسماندهای شرکت‌های مختلف تولیدی استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

بانک اطلاعات پسماندهای استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا محمدی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مدیریت پسماند استان زنجان، اظهار کرد: حفظ محیط زیست با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شده است که در این میان پسماندهای تولیدشده ناشی از فعالیت‌های مختلف انسان‌ها سهم چشمگیری در این زمینه داشته و ایجاد سیستم نرم‌افزاری جامع برای دسترسی به اطلاعات تولیدکنندگان پسماند در کشور از ضروریات است.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار جامع مدیریت پسماند در چند بخش طراحی شده است، تصریح کرد: در بخش فرآیند مدیریت پسماند همه اطلاعات مورد نیاز برای مراحل مختلف مدیریت پسماند در فرم‌های مختلف ارائه شده و از نظر کمی و کیفی مورد تحلیل و آنالیز قرار می‌گیرد.

کارشناس آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعاتی از قبیل ذخیره‌سازی و نگهداری، جمع‌آوری، حمل و نقل، روش‌های دفع و حوادث و سوانح مربوط به همه فرآیندهای مدیریت پسماند در این بخش جمع‌آوری اطلاعات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعات پسماند نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است، افزود: همه اطلاعات مربوط به منابع تولید پسماند و پسماندهای تولیدی در این بخش ارائه شده است.

محمدی تصریح کرد: اطلاعات کلیدی و مشخصات تکمیلی هر یک از پسماندها نیز در این بخش ثبت و نگهداری می‌شود که توجه خاص به پسماندهای ویژه از ویژگی‌های نرم‌افزار در این بخش محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: نرم‌افزار مدیریت پسماند اطلاعات مورد نیاز را از بخش‌های مختلف نرم‌افزار بازخوانی کرده و نتایج مورد نظر را در بخش گزارشات طبق فرمت‌های تعیین شده ارائه می‌دهد.

کارشناس آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: گزارش‌های آماری و تحلیلی شامل پسماندهای صنعتی، شهری، بیمارستانی، کشاورزی، خطرناک، غیر خطرناک، سهم هر یک از واحدها در تولید انواع مختلف پسماند و گزارش‌های مقایسه‌ای از ظرفیت‌ها است.

وی گزارش‌های آماری و تحلیلی از حوادث و سوانح را از بخش‌های گزارش‌گیری این سامانه عنوان کرد و گفت: دلایل و عوامل موثر در رخداد، میزان استفاده از تجهیزات ایمنی در هنگام بروز حادثه و میزان اثر بخشی آنها، زمان طی شده از لحظه وقوع تا  دفع، خنثی‌سازی و خسارت ناشی از حادثه از ویژگی‌های گزارش‌گیری آماری و تحلیلی از حوادث و سوانح محسوب می‌شود.

محمدی هزینه‌های مربوط به بخش حمل و نقل، هزینه‌های مربوط به بخش ذخیره‌سازی و دفع پسماند را از ویژگی‌های گزارش‌گیری مالی و آماری عنوان کرد و افزود: علاوه بر سه بخش کلیدی، نرم‌افزار دارای آیتم‌های جانبی است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول