اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

مطالعات مدیریت جامع پسماند شهری در حال نهایی شدن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح مطالعات مدیریت جامع پسماند شهری در حال نهایی شدن است.

مطالعات مدیریت جامع پسماند شهری در حال نهایی شدن است

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با تدوین و تصویب این طرح امیدواریم در تمام شهرهای استان به همت شهرداری‌ها مدیریت جامع پسماند در حوزه جمع‌آوری، دفع و دفن بهداشتی آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یک سوم زباله‌های شهری بر اساس تکنولوژی‌های جدید قابل بازیافت است، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 750 تن زباله شهری و 320 تن زباله روستایی تولید می‌شود که می‌تواند این ظرفیت در تولید انرژی و بخش‌های دیگر حوزه کمپوست و بازیافت استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام اینکه دو درصد پسماندهای استان بیمارستانی هستند، یادآور شد: با برگزاری 26 جلسه ستاد مدیریت پسماند استان و بیش از 65 مصوبه در شهرها و مناطق مختلف استان سعی داریم شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موظف به حفظ قوانین زیست محیطی در این حوزه کنیم.

حمیدی بیان داشت: تمام شهرداری‌های استان موظف شدند تا پایان امسال محل دفن زباله را به خارج از محیط‌های شهری انتقال دهند تا اسباب نگرانی و ناراحتی مردم بیشتر از این فراهم نشود.

این مسئول به ضرورت تغییر مکان دفن زباله شهری در پارس‌آباد و خلخال اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: ما در کنار تشکیل کمیته‌هایی در این زمینه کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی را نیز به فعالیت فراخواندیم تا با نمونه‌برداری‌های مستمر از پسماند‌ها وضعیت پسماندهای خطر‌آفرین را به متولیان این حوزه اعلام کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی برای حمل و دفن پسماندهای ویژه مکانی تعیین شده است که با رایزنی‌های انجام شده سعی می‌شود از این مکان استفاده کنیم.

حمیدی چند پیشنهاد نیز به اعضای کار گروه سلامت در شهرداری‌ها داد و افزود: شهرداری‌ها ملزم شده‌اند محل مناسبی را برای دفن زباله جانمایی کرده و بخشی از اعتبارات خود را صرف مدیریت درست پسماند و ممانعت از ریختن نخاله‌های ساختمانی در کنار جاده‌ها و مسیرهای اصلی کنند.

وی توجه به بازیافت را نیاز به سرمایه‌گذاری عظیم اعلام کرد و ابراز داشت: از مسئولان و شهرداران خواسته‌ایم به صورت مشترک با شهرداری‌های مناطق همجوار به گونه‌ای حرکت کنند تا از زباله‌های آنها در تولید برق و یا دیگر بهره‌وری‌های متفاوت استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با قدردانی از رئیس علوم پزشکی استان در تجهیز بیمارستان‌های دولتی به دستگاه امحای پسماند تصریح کرد: در کنار آن مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز موظف شدند پسماندهای عفونی خود را با تفکیک زباله‌های عادی به گونه‌ای دفع کنند تا خطر و آسیب‌های زیست محیطی به حداقل برسد.

حمیدی در پایان سخنان خود موضوع آموزش و نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی مناسب را ضروری دانست و به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ طبق قانون برنامه پنجم توسعه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما موظف است آموزش‌های رایگان زیست محیطی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول