اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مسئله جمع‌آوری زباله و پسماند معضل روستاها شده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر مسئله زباله و پسماند معضل برخی روستاها هستند که جمع‌آوری آنها به هیچ وجه اصولی نبوده که در این زمینه باید ساز و کار مناسبی تعریف و اجرایی شود.

مسئله جمع‌آوری زباله و پسماند معضل روستاها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلیرضا بیگی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تا اینجای کار با وجود کم و کاست یا نواقصی که ممکن است در کار به وجود آمده باشد، هدفمندی یارانه‌ها با اجرایی شدن اثرات خوبی بر زندگی مردم داشت که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: برخی مسئله گرانی و تورم را نتیجه اجرای هدفمندی یارانه را مطرح می‌کنند که باید توجه کرد شرایط اقتصاد جهانی بر ایران هم تاثیرگذار بوده و به هر حال ما را بی‌بهره نگذاشته و بر روی اقتصاد ایران هم بی‌شک تاثیراتی داشته است.

بیگی گفت: اینکه مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها معقد به مصوبه در این خصوص است باید عرض کنم که این محدود کردن فعالیت دولت است که به نظر می‌رسد مشکلی را حل نخواهد کرد.

مقام ارشد استان تصریح کرد: اجرای هدفمندی یارانه به‌عنوان سند افتخار دولت نهم و دهم نباید دغدغه دولت‌های بعدی باشد و امید است با کمک و همراهی مردم فازم دوم نیز اجرایی شود.

نامگذاری امسال راهبرد نظام است، شعار نیست

وی در ادامه تدبیر راهبری در نامگذاری امسال را به‌عنوان راهبرد نظام نامید و افزود: این نامگذاری شعار نیست بلکه راهبرد جدید نظام است که باید همه دست به دست هم داده و در این زمینه شوراهای شهر و روستا می‌توانند بیشترین کمک را در این امر داشته باشند.

بیگی، در خصوص سالروز شوراها تصریح کرد: نقش شوراها در عمران و آبادی منطقه انکار نشدنی است و در این زمینه باید اذعان کرد که کمترین جلسه حل اختلاف در استان تاکنون تشکیل شده که نشانگر بلوغ سیاسی و انسجام فکری در کنار بروز و ظهور مردمسالاری دینی بر اساس آموزه‌های قرآنی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شوراها باید بتوانند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر و روستای خود را شناسایی کرده و با این امر به تحقق شعار امسال در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمک کنند.

بیگی گفت: بسیاری از روستاها از توانمندی تولیدی بالایی برخوردار هستند که شناسایی آنها منجر به سرمایه‌گذاری شده و در نهایت کار و اشتغال در سایه آن بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امروز به مدد نظام جمهوری اسلامی و در سایه دولت نهم و دهم 75 درصد روستاها زیر پوشش گاز قرار گرفتند و روستای بدون برق هم در استان نداریم ضمن آنکه آب و راه آسفالته نیز در حد توان و امکانات برای روستاها فراهم است.

بسیج امکانات برای تحقق شعار سال

بیگی تصریح کرد: بر شوراها، شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌ها تکلیف است که تمام امکانات را بسیج کنند تا از بسته‌های اقتصادی به نحو شایسته و در جای خود برای رونق سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وی گفت: شوراها باید در شهر کمک حال فرمانداری‌ها باشند تا کارها رونق گرفته و جذب سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال، حمایت از کار و تولیدی تحقق عینی یابد.

بیگی گفت: در حال حاضر مسئله زباله و پسماند معضل برخی روستاها هستند که جمع‌آوری زباله به هیچ‌وجه مناسب نبوده و در این زمینه ساز و کار شایسته‌ای برای این امر باید تعریف و هر چه زودتر اجرایی شود.

وی در ادامه به اولویت بخش کشاورزی در نزد دولت اشاره کرد و گفت: پس از موضوع مسکن و اشتغال، کشاورزی و رونق آن دغدغه مهم امروز دولت است که در این زمینه باید مدیریتی هماهنگ ارائه شود تا رونق این بخش تحقق یابد.

بیگی افزود: ایران اسلامی و به خصوص منطقه آذربایجان از ذخایر خوب آبی، خاکی در امر کشاورزی به حساب می‌آید که برای حصول نتیجه بهتر باید تجمیع اراضی و تجمیع روستاها تحقق یابد تا توسعه کشاورزی به خوبی اجرایی شود و در این زمینه شوراها و دهیاری‌ها باید کمک حال دولت باشند.

وی گفت: در بحث اقتصادی نیز بحث گردشگری به طور ویژه باید مورد توجه شوراها و دهیاری باشد که ضمن بکارگیری امکانات باید از مشارکت‌های مردمی نیز بهره برد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به مرحله دوم انتخابات مجلس در 15 اردیبهشت در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در استان اشاره کرد و ضمن یادآوری اهمیت آن در عرصه بین‌المللی افزود: مشارکت در دور اول انتخابات معادلات استکبار و ایادی‌ آن را به هم ریخت و آنان را وادار به عقب‌نشینی آشکار کرد که در مرحله دوم نیز باید مشارکت در حدی باشد که شایسته ایران و ایرانی است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول