اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه همایش هفته زمین پاک عنوان شد

پسماند شرکت «آرین سینا» معضل جدید زیست محیطی مازندران

خبرگزاری فارس: پسماند شرکت «آرین سینا» در مرکز مازندران در همایش هفته زمین پاک معضل جدید زیست محیطی مازندران عنوان شد.

پسماند شرکت «آرین سینا» معضل جدید زیست محیطی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اهالی منطقه «چفت‌سرآکند» و «دازمیرکنده» در مرکز مازندران در حاشیه همایش مدیریت صحیح پسماند و صیانت از محیط زیست خواستار رفع مشکلات ناشی از تخلیه و دپوی پسماندهای حاوی مواد سمی شرکت آرین سینا در منطقه کشاورزی و باغی شدند.

سید ابراهیم قربانی یکی از کشاورزان و باغداران منطقه مرکز سازی بعدازظهر امروز در لحظات پایانی همایش هفته زمین پاک در خارج از سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران حاضر شد و مشکل اهالی روستا که ناشی از دپو و پسماند شرکت «آرین شیمی» و «آرین سینا» است را رسانه‌ای کرد.

قربانی با بیان اینکه تحلیه و دپوی پسماند شرکت آرین سینا تمامی اراضی باغی و زارعی روستاهای منطقه چفت‌سر آکند و دازمیرکنده را به مواد سمی آلوده کرده است، اظهار داشت: پسماند شرکت آرین شیمی و آرین سینا دارای آلاینده‌هایی است که آب، خاک و هوا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کامیون‌های حمل خاک اره شرکت آرین سینا بدون حفاظ انجام می‌شود، تصریح کرد: آلاینده‌های شرکت به صورت غیربهداشتی حمل و عوارض و بیماری‌های ناشی از سموم که در چشم، پوست، ژنتیک و... به حدی پیش می‌رود که تا فلج جنین در رحم مادر منجر می‌شود.

قربانی به 37 نوع سم ناشی از پسماند شرکت آرین سینا اشاره کرد و گفت: نظرات سازمان‌ها و موسسات علمی و تخصصی همچون نظریه مرکز پژوهشکده اکولوژی دریای خزر از حیث آنالیز کمی و کیفی و پارامترهای شیمیایی، نظریه فنی و تخصصی آزمایشگاه خاک شناسی دائر بر تخریب خاک به‌واسطه آغشته شدن به پسماندهای آلاینده شرکت را داده است.

وی با بیان اینکه گزارشی از مرکز تحقیقات سم شناسی دانشگاه تهران، نظریه کلینیک گیاه پزشکی رویش خزر و بسیاری از مراجع قانونی به صورت کارشناسی فعالیت شرکت آرین سینا و آرین شیمی را ممنوع می‌دانند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت آرین سینا غیرقانونی فعالیت می‌کند، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان از این معضل که مانند هیروشیمای دوم عمل کرده است به سادگی می‌گذرد.

قربانی خاطرنشان کرد: شرکت آرین سینا با پیشنهاد 200 میلیون تومانی از ما خواست تا از شکایت خود صرف‌نظر کنیم.

وی ادامه داد: با 200 میلیون تومان می‌خواهم چند نسل را بیچاره کنم، محصولات 500 هکتار اراضی کشاورزی، باغی، استقرار مرغداری مرغ مادر و حوضچه پرورش ماهی تامین‌کننده تغدیه مردم کشور و استان است، چه کسی می‌تواند جوابگو باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول