اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

تجربه موفق تبریز در مدیریت پسماند را الگو قرار می‌دهیم

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: مدیریت مناسب و شایسته شهرداری تبریز را در حوزه دفع و دفن زباله‌های شهری الگوی خود قرار می‌دهیم.

تجربه موفق تبریز در مدیریت پسماند را الگو قرار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جریان بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهر تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در حوزه جمع‌آوری، بازیافت و احداث کارخانه کمپوست بسیار موفق عمل کرده و جزو استان‌های پیشرو و موفق در این حوزه است که می‌توان از تجربیات آنها در این حوزه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب انجام شده توسط شهرداری تبریز بحث تفکیک زباله و جمع‌آوری آن از مبدأ است که در این زمینه به گونه‌ای تلاش شده تا از بازیافت و ته‌مانده زباله‌ها برای تولید انرژی استفاده شود.

شهردار اردبیل یادآور شد: در کنار بازدید از مجموعه طرح‌ها و کارخانه‌های تبدیل زباله شهری به کمپوست از مجموعه ورزشی ـ فرهنگی شهرداری تبریز نیز بازدید کردیم و موفق شدیم از تجربیات این استان در حمایت از تیم‌های ورزشی و فعالیت‌های متنوع ورزشی ـ فرهنگی استفاده کنیم.

بدری سفر به تبریز و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری و کسب تجربیات بیشتر از این کلان شهر را در مدیریت شهری و حوزه اجرایی بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود با حمایت شورا و مسئولان استان طرح‌های مختلفی که تناسبی با شرایط و موقعیت اردبیل دارد اجرایی کنیم.

این مسئول همچنین به بازدید خود از شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان و نحوه تولید محصولات این شرکت بیان داشت:‌ ما با ارزیابی دقیق درخواست‌ها و پیشنهادات خود را برای تولید محصولات متنوع این کارخانه ارائه می‌دهیم و امیدواریم با یک تعامل مثبت بتوانیم از سازه‌های بتونی و پیش ساخته این کارخانه در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اجرایی خود استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل و معاونان و مدیران عامل شرکت‌های زیر‌مجموعه شهرداری اردبیل از کارخانه خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان که وابسته به شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی است بازدید کردند که به گفته مدیر‌عامل این کارخانه ظرفیت تولید این واحد تولیدی با استاندارد جهانی 20 هزار واحد پیش ساخته است.

محبوب عبدالله‌پور اظهار داشت: ما با هدف مشارکت در تولید مسکن مهر 2 هزار واحدی استان آذربایجان شرقی به ساخت قطعات پیش ساخته اقدام کردیم و اغلب تولیدات ما نیز به شکل قطعات بتونی برای ساخت واحدهای مسکونی  مجموعه‌های ایستایی مقاوم و دیوار محوطه و نیازهای دیگر حوزه عمران شهری است که به زیبایی المان شهری کمک می‌کند.

وی همچنین از تولید 3 هزار قالب تونلی و پیش ساخته ساده تونلی خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم نیازها و درخواست‌های شرکت‌ها و مجموعه‌های شهرداری استان را پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل و دیگر همراهان او همچنین از محل بازیافت زباله و کارخانه کمپوست یک‌هزار تنی تبریز بازدید کردند که این کارخانه در دو خط روزانه 500 تن با دو شیفت یک‌هزار تن زباله را تفکیک و بازیافت می‌کند.

این کارخانه که دارای سالن‌های مجزا برای جدا‌سازی پسماند‌ها و جدا کردن سربند‌ها و شیرابه‌ها است در فضای 800 متر‌مربع احداث شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قادر است از این زباله‌ها در تولید گازوئیل، بنزین و برق استفاده شود.

تولید روزانه زباله در شهر تبریز یک‌هزار تن است که روزانه 3 هزار کارگر کار تنظیف شهری را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول