اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام می شود

اجرای طرح جامع پسماند در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر شهری استانداری فارس گفت: طرح جامع پسماند در سال جاری در این استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح جامع پسماند در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی حسین رعیتی‌فرد بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران «سلامت زمین و سلامت انسان» اظهار داشت: طرح جامع پسماند 80 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان امسال کار دفن زباله‌ها در تمام 94 شهر این استان و دهیاری‌ها به شکل بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری فارس ابراز داشت: تمام بیمارستان‌ها نیز در سال جاری به سیستم اتوکلاو مجهز می‌شوند تا کار دفن زباله‌های خانگی و عفونی به طور مجزا انجام گیرد.

وی گفت: طرح جامع پسماند این استان با مشاوره دانشگاه شیراز و همکاری دستگاه‌های مختلف پیگیری شده است که با حمایت استاندار فارس و معاون عمرانی وی در سال جاری گامی بزرگ در این راستا برداشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در همایش شهرداران «سلامت زمین و سلامت انسان» گفت: در 70 شهر از مجموع 94 شهر استان فارس، سایت دفن بهداشتی زباله طراحی و اجرا شده است اما در این زمینه ادعا نمی‌کنیم که به درجه و جایگاه مطلوب رسیده‌ایم.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی ابراز داشت: از جمله مواردی که در سال‌های قبل برای این استان مشکل‌آفرین شده بود تولید زباله‌های عفونی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بود و فقط در شش بیمارستان این زباله‌ها با سیستم اتوکلاو، بی‌خطرسازی می‌شد.

وی اضافه کرد: 380 هزار تن از این زباله‌ها در شهر شیراز تولید شده که به روش خوبی تفکیک و بازیافت و بخشی نیز دفن می‌شود.

کارنامی گفت: تولید سالانه یک‌میلیون تن زباله در استان فارس در صورتی که مدیریت و به درستی دفن نشود، تهدیدی برای محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس در پایان تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، باید تا پایان امسال تمام بیمارستان‌های فارس و تا پایان خردادماه سال جاری بیمارستان‌های شیراز مجهز به سیستم بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی و اتوکلاو باشند.

به گزارش فارس، این همایش با حضور شهرداران شهرهای مختلف استان فارس برگزار و در پایان از شهرداران برتر حوزه پسماند تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول