اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

مهاجرت معکوس در خرم‌دره / 4 درصد شهر نشینان به روستاهای خرم‌دره آمدند

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره گفت: مهاجرت چهار درصد شهرنشینان به روستا از اقدامات ستاد مهاجرت معکوس شهرستان خرم‌دره محسوب می‌شود.

مهاجرت معکوس در خرم‌دره / 4 درصد شهر نشینان به روستاهای خرم‌دره آمدند

رحیم نوری‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با فعال‌شدن ستاد مهاجرت معکوس در استان زنجان در شهرستان خدابنده اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی طرح تولید گیاهان دارویی در شهرستان خدابنده را از طرح‌های اولویت‌دار عنوان کرد و افزود: 65 هکتار زمین برای این امر در نظر گرفته شده بود که به دلیل داشتن معارض در مکان دیگری این طرح اجرایی می‌شود.

فرماندار خرم‌دره ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: منطقه مورد نظر نیز مستعد تولید گیاهان دارویی است که امیدواریم حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح شرکت طیور ارومیه به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این شرکت توانایی تولید 130 هزار جوجه یک روزه را دارد که زمینه اشتغال مطلوبی را فراهم می‌کند.

نوری‌پور طرح تولید آب میوه و آب معدنی را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار شهرستان برشمرد و گفت:‌ تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و ادارات مرتبط منعقد شده است که با اجرای این طرح برای 50 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ضروری است برای تحقق این مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به شناسایی 700 هکتار زمین‌های منابع طبیعی در شهرستان خرم‌دره ادامه داد: این زمین‌ها در هفت روستای شهرستان شناسایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جلسات ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان خرم‌دره در سال جاری برگزار شده که تا کنون 22 مصوبه داشته است.

نوری‌پور از ارائه 50 طرح مشاغل خانگی به ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان خرم‌دره خبر داد و افزود: طرح‌های مختلفی در سال جاری براساس اولویت‌های انجام شده، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول