اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس خبر داد

تامین اعتبار یک میلیارد تومانی برای آب شرب روستاهای مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای مشگین‌شهر تامین اعتبار شده که مسئولان باید با پیگیری قاطع این اعتبار را به روستاها تزریق کنند.

تامین اعتبار یک میلیارد تومانی برای آب شرب روستاهای مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی بعد از ظهر امروز در بازدید از سد مخزنی سبلان مشگین‌شهر اظهار داشت: اختصاص این اعتبار به روستاها سبب می‌شود تا مردم از آب شرب سالم و با امنیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سد سبلان یک نعمت بزرگ برای مردم است، افزود: از نعمت آب این سد باید روستاهای حاشیه رودخانه‌ها که سالیان متمادی است از آن کشت و زرع می‌کنند بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز روستاییان یک وظیفه و خدمت بی‌منت به مردم است، ابراز داشت: فعالیت امور آب شهرستان مشگین‌شهر در خور توجه و قابل تقدیر است که باید این تلاش‌ها در راستای تامین نیازمندی آب مردم روستاهای مشگین‌شهر چند‌ برابر شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر سد اهل‌ایمان و سامانلو را از دیگر سدهای در دست مطالعه شهرستان مشگین‌شهر اعلام و خواستار پیگیری مسئولان برای به سرانجام رسیدن زود هنگام این سدها شد.

اسدی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌‌شهر نعمات آب قابل ملاحظه‌ای دارد، افزود: رودخانه دایمی خیاو چای که از وسط شهر می‌گذرد و حتی در فصول پاییز و زمستان و قسمتی از بهار پر از آب است باید حق‌آبه مردم روستاهای اطراف را تامین کند.

وی گفت: حق‌آبه این رودخانه باید نصیب روستاهای شهرستان مشگین‌شهر شود و علاوه بر اینکه مردم و اهالی از این رودخانه حق‌آبه دارند که لازم است در این راستا توجه جدی انجام گیرد.

این مسئول ادامه داد: در سد سبلان 209 میلیون متر‌مکعب آب در نظر گرفته شده که سد احمدبیگلو، سامانلو و سد اهل‌ایمان در کنار آن آب شرب مشگین‌شهر را تامین می‌کنند.

نماینده مردم مشگین‌شهر با ابراز نگرانی از ورود پساب‌ها و فاضلاب برخی قسمت‌ها به سمت سد سبلان ابراز داشت: با این آب نمی‌توان آب شرب مردم را تامین کرد چرا که جان ملت‌ها ارزشمند‌ترین بها و پر‌بهاترین نعمتی است که نمی‌توان با آن معامله کرد.

‌نماینده مشگین‌شهر تصریح کرد: تمام تلاش‌ها باید برای حفظ جان انسان‌ها صورت گیرد و امیدواریم با جدی گرفتن این بحث اتفاق ناخوشایندی صورت نگیرد که برای مردم خاطره‌ای تلخ تداعی شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول