اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

کاهش میزان مصرف آب در روستاهای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: میزان مصرف آب شرب در روستاهای استان کاهش یافته است.

کاهش میزان مصرف آب در روستاهای آذربایجان‌غربی

 رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته شاهد کاهش میزان آب مصرفی در بخش آب شرب به میزان چهار درصد در سطح روستاهای استان آذربایجان‌غربی بودیم.

وی با اشاره به میزان کاهش مصرف آب روستایی در بخش آب شرب، تصریح کرد: امید می‌رود این میزان در سال جاری نیز به همین منوال کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در روستاها در بحث کاهش میزان مصرف، افزود: با توجه به اینکه در سطح روستاها آموزش‌هایی مبنی بر مصرف اصولی و درست آب در سال‌های گذشته داده شده است در حال حاضر میزان مصرف آب در روستاها روند نزولی را طی می‌کند.

اکبری اضافه کرد: این کاهش بیانگر کار فرهنگی در راستای مصرف بهینه آب در سطح خانوارهای روستایی استان است.

وی با بیان اینکه بخشی از آب روستایی نیز به دلیل فرسوده‌بودن تجهیزات و شبکه آب روستایی به هدر می‌رود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته هدر رفت آب در روستاها 31 درصد بود که با نوسازی و تعمیر تجهیزات و شبکه آب روستایی استان این میزان را به 28 درصد کاهش داده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: برای به حداقل رساندن هدر رفت آب در روستاها باید نسبت به نوسازی و تعمیر بخشی از شبکه آب روستایی که فرسوده است، اقدام شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول