اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف خدمت به مناطق محروم و دورافتاده

100 بسته بهداشتی در روستاهای مهدیشهر توزیع شد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی شهرستان مهدیشهر گفت: 100 بسته بهداشتی در روستاهای فاقد مرکز بهداشت توابع شهرستان مهدیشهر توزیع شد.

100 بسته بهداشتی در روستاهای مهدیشهر توزیع شد

حسن ذاکری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مهدیشهر بیان کرد: این بسته‏ها شامل کمک‏های اولیه، لوازم عمل سرپایی، رادیو و چراغ قوه است.

وی افزود: 14 اکیپ پزشکان متخصص با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان سمنان به روستاها اعزام شده‏اند و با ویزیت و ارائه دارو، درمان بیماران را به صورت رایگان انجام می‏دهند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مهدیشهر متخصص داخلی، زنان و زایمان، چشم‌پزشک و پزشک عمومی را از متخصصان این اکیپ پزشکی برشمرد و گفت: میزان درمان بیماران بیش از 35 نفر در هر روستا است.

وی یادآور شد: بیش‌ترین بیماری‏ها، عوارض مربوط به دوران کهن‏سالی است که شامل پا درد و فشارخون بوده و برخی از بیماران ضمن دریافت دارو به آزمایشگاه معرفی شده‏اند.

ذاکری اضافه کرد: با راهنمایی‏های انجام شده توسط اکیپ بهداشتی در سال‏های گذشته، امسال سطح بهداشت در روستاهای مهدیشهر نسبت به سال‏های قبل ارتقاء یافته است.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان با مشکلاتی مانند کمبود امکانات بهداشتی و نبود خانه بهداشت در روستاها مواجه هستند و باید این مشکلات با مساعدت مسئولان رفع شود.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مهدیشهر‌ محروم‏ترین روستاهای این شهرستان را روستاهای "هیکو" و "شِلی" دانست و بیان داشت: به دلیل خاکی بودن راه و ریزش برف، سالانه سه تا چهار ماه راه ارتباطی این روستاها بسته است.

ذاکری گفت: روستاهای فولادمحله و چاشم نسبت به جمعیتی که دارند، امکانات بهداشتی خاصی ندارند و در سال گذشته طرح احداث بیمارستان صحرایی در فولادمحله ارائه شد که متأسفانه به تأیید نرسید.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول