اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آ‌باد:

زکات جمع‌آوری شده در روستاها هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد گفت: زکات جمع‌آوری شده از روستاهای شهرستان پارس‌آباد به توسعه و عمران روستاها اختصاص یافته و در همان جا هزینه شده است.

زکات جمع‌آوری شده در روستاها هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر مهدی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش عاملان و مجریان زکات در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: از چند سال گذشته طرح هزینه کرد زکات در روستاهای محل جمع‌آوری زکات را آغاز کردیم که این امر توانسته است عمران و آبادانی روستاها را رقم بزند.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان و روستاهای آن از این طرح استقبال شایسته کرده‌اند، افزود: فریضه زکات در این روستاها نهادینه شده به طوری که در سال گذشته با جمع‌آوری 3 میلیارد و 330 میلیون ریال زکات در پارس‌آباد موفق شدیم بسیاری از مشکلات عمران و آبادانی روستاها را برطرف و در راستای بهسازی روستاها اقدام کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: 100میلیون ریال از این مبلغ به خانواده‌های تحت پوشش و حدود 3 میلیارد و 230 میلیون ریال نیز به آبادانی و عمران روستاها اختصاص یافته است.

مدیر کمیته‌ امداد امام خمینی شهرستان پارس‌آ‌باد بیان داشت: همه ساله با تجلیل از حامیان و خیران زکات پارس‌آباد درصدد افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این فریضه الهی هستیم و امیدواریم روز به روز بر قوت این امر افزوده شود.

مهدی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: روستای فیروزآباد از توابع بخش تازه‌کند با جمع آوری 701 میلیون و 500 هزار ریال مقام نخست را در جمع‌آوری زکات در این شهرستان به دست آورده است.

وی آمار مددجویان این شهرستان را 5 هزار و 662 نفر در قالب 2 هزار و 456 خانوار اعلام کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 13میلیارد و 58 میلیون ریال از سوی این نهاد، به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

این مسئول تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ زکات، به رشد و ترقی جامعه اسلامی، کاهش فاصله‌ طبقاتی و زدوده شدن آثار فقر و نداری کمک زیادی می‌کند.

مدیر کمیته‌ امداد امام خمینی (ره)شهرستان پارس‌آ‌باد ادامه داد: احیای زکات و عمل به این واجب دینی، موجب نزول رحمت و برکت الهی، فزونی رزق و روزی، افزایش راندمان محصول و رفع محرومیت می‌شود.

مهدی‌ پورنقش روحانیان و مبلغان دینی را در فراگیر شدن فرهنگ زکات در جامعه بسیار اثر بخش دانست و افزود: اگر به این فریضه به درستی و دقیق عمل شود، هیچ فقیر و مستمندی در جامعه‌ اسلامی پیدا نمی‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: از مردم خیر و نیکوکار این شهرستان انتظار داریم با مشارکت و اهدای کمک‌های خود این نهاد را در یاری رساندن به نیازمندان پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول