اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شرکت آب منطقه‎ای گلستان انجام شد

آغاز عملیات آماده‎سازی برای اسکان روستاهای اطراف سد نرماب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: همزمان با اجرای پروژه سد نرماب در استان گلستان، پروژه اسکان اهالی دو روستای جنگلده بالا و پایین در سایت معوض آغاز شد.

آغاز عملیات آماده‎سازی برای اسکان روستاهای اطراف سد نرماب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن دو روستای جنگلده بالا و پایین در محدوده مخزن سد نرماب و ضرورت جابجایی منازل مسکونی، شرکت آب منطقه‎ای گلستان با همکاری سایر دستگاه‎های ذی‌مدخل در کارگروه استملاک، اهالی این دو روستا را در محل سایت جدیدی به نام آرام تخته در خارج از محدوده این سد اسکان خواهد داد.

وی ضمن اشاره به آغاز آماده‎سازی این سایت عنوان کرد: شرکت آب منطقه‎ای گلستان پس از انجام فعالیت‎های مطالعاتی، نظرسنجی از اهالی منطقه و با هدف حفظ جمعیت روستایی و جلوگیری از معضلات اجتماعی و حاشیه‎نشینی شهرها، اقدام به تملک زمین و اسکان مجدد در محل سایت معوض به جای منازل مسکونی آنان در خارج از محدوده سد نرماب کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان افزود: هزینه آماده‎سازی این سایت 15 هکتاری حدود 18 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای خدمات‎رسانی آب، برق، گاز و تلفن به منازل سایت نیز رقمی بالغ بر 25 میلیارد ریال پیش‎بینی شده که از طریق کارگروه استملاک (بند «و» تبصره سه قانون بودجه 1386) و به معاونت برنامه‎ریزی اعلام شده است.

گفتنی است سد نرماب به عنوان یکی از سدهای بزرگ استان گلستان با ارتفاع 60 متر و گنجایش 115 میلیون مترمکعب آب، شبکه‎ای با وسعت 20 هزار هکتار را زیرپوشش قرار داده و حدود 15 درصد از آب‎های سطحی استان گلستان را در سه رودخانه خرمالو، نرماب و چهل‎چای به میزان 175 میلیون مترمکعب تنظیم می‎کند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول