اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهلت 10 روزه دادستان زنجان برای بازسازی آزادراه قزوین ـ زنجان

مظفری: آزادراه قزوین ـ زنجان بازسازی نشود تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زنجان ضمن اینکه به مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان 10 روز مهلت داد تا آزادراه زنجان ـ قزوین را ترمیم و بازسازی کند، گفت: آزادراه قزوین ـ زنجان بازسازی نشود، تعطیل می‌شود.

مظفری: آزادراه قزوین ـ زنجان بازسازی نشود تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان در پی وضعیت نامناسب آسفالت و وجود چاله در آزادراه قزوین ـ زنجان مشکلاتی برای رانندگان و خودروهای عبوری در این مسیر به وجود آمد.

پس از عید نوروز در اکثر جلساتی که به عمران شهری مربوط می‌شد یکی از مهم‌ترین مباحث مسئولان استان گلایه از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های شهر و آزادراه قزوین – زنجان به طوری مسئولان امر و ذیربط در این جلسات بر حل مشکل تاکید داشتند، ولی این امر به کندی صورت می‌گرفت.

دادستان زنجان پیش از این در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در نوزدهم فروردین اظهار داشت: وضعیت آسفالت در استان زنجان قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و باید در این راستا رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام حسن مظفری با اشاره به اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان باید با بازدید از مسیرها و محورهای مواصلاتی پی به عمق مشکلات جاده‌ها ‌ببرد، تاکید کرد: اگر مدیرکل راه و شهرسازی استان سوار خودروی قبلی خود شود، سختی‌هایی که مردم در راه‌ها می‌کشند را می‌بیند و راهکاری برای خرابی راه‌ها می‌اندیشند.

وی با بیان اینکه سالیان متمادی است که آسفالت داخل شهر و جاده‌های استان وضعیت بدی پیدا کرده است و اقداماتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، افزود: جاده را ساخته و رها می‌کنند و به معایب آن نمی‌پردازند.

دادستان استان زنجان افزود: وضعیت کوچه‌ها و خیابان‌های زنجان در شأن یک استان نیست و استان وضعیت مناسبی ندارد.

وی به آمار بالای تصادفات در کشور و استان زنجان اشاره کرد و افزود: با کشته شدن یکی از اعضای خانواده‌ها همه افراد خانواده متلاشی شده و مشکلات اجتماعی و فسادها نیز ناشی از همین مسائل است که باید با برنامه‌ریزی صحیح مسئولان پیشگیری شود.

*ایراد خسارت چاله 70 سانتی‌متری به دهها خودرو در آزاد راه قزوین ـ زنجان

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان نیز با اشاره به ایجاد چاله 70 سانتی‌متری در آزادراه زنجان به قزوین گفت: این چاله به 60 خودرو خسارت وارد کرد.

علی اصغر شیرمحمدی اظهار کرد: به دلیل بارندگی شدید و ایجاد شکاف به طول 70 سانتی‌متر در آزادراه زنجان به قزوین مشکلاتی در این جاده برای رانندگان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه عمق این شکاف 20 سانتی‌متر بود، تصریح کرد: خودروهای عبوری از این جاده با چاله بزرگی روبرو شده و به دلیل سرعت زیاد در این شکاف افتاده و دچار خسارت شدند.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به رینگ و لاستیک خودروهای حادثه دیده خاطرنشان کرد: به همه خودروها خسارت مالی وارد شده است.

*آزادراه قزوین ـ زنجان بازسازی نشود، تعطیل می‌شود

در پی شکایت بیش از 20 نفر از راننده‌هایی که دراین مسیر در حال تردد بودند و خودرو آنها به دلیل وضعیت نامناسب آزادراه خسارت دیده بود، دادستان عمومی و انقلاب زنجان به عنوان مدعی‌العموم و با هدف حمایت ازحقوق شهروندی این مهلت را طی تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی و نامه رسمی تعیین کرد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه وجود چاله‌ها و پستی و بلندی‌های متعدد در آزادراه زنجان – قزوین موجب ایجاد خطرات جانی و مالی برای سرنشینان و مالکان خودروها را فراهم کرده است، گفت: در راستای وظایف و مسئولیت‌های دادسرای عمومی و انقلاب مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و حمایت از حقوق شهروندی این اقدام انجام شد.

حجت‌الاسلام حسن مظفری افزود: در صورت عدم ترمیم و بازسازی در مهلت مقرر برابر قوانین و مقررات نسبت به تعطیلی آزادراه اقدام خواهد شد و عواقب و تبعات سوء ناشی از تعطیلی آزادراه متوجه مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان می‌شود.

وی همچنین در نامه‌ای به اداره‌کل راه و شهرسازی از مدیرکل این اداره خواست پس از تعیین کارشناس، همه هزینه‌های خسارت خودروهای آسیب دیده در کمتر از 24 ساعت پرداخت شود.

گفتی است، دیروز نمایندگان دادستان عمومی و انقلاب زنجان به همراه رئیس پلیس راه استان از مسیرهای نامناسب آزادراه زنجان – قزوین بازدید کردند.

به هر حال این اقدام دادستان عمومی و انقلاب زنجان هر چند دیر ولی موجب خوشحالی مردم و به ویژه رانندگانی است که با عبور از آزادراه قزوین ـ زنجان هم باید عوارض را پرداخت کنند و هم باید جان و مال خود را نیز به خطر اندازند.

به هر حال امیدواریم این اقدام خوب دادستان زنجان مسئولان را بر آن دارد که بیش از این به فکر مشکلات مردم باشند و در رفع آنها تلاش کنند.

گفتنی است، وضعیت آسفالت داخل شهر زنجان نیز به هیچ وجه مناسب نیست و به نظر می‌رسد مسئولان امر در این زمینه نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

در حالی که پس از عید لکه‌گیری خیابان‌ها آغاز شده اما وضعیت خیابان‌ها به هیچ وجه در شان مردم نیست، چرا که خیابان‌ها یا یکی در میان آسفالت می‌شود و یا اینکه یک طرف خیابان لکه‌گیری می‌شود و طرف دیگر به همان وضعیت قبلی باقی‌ می‌ماند.

به هر حال امیدواریم از اولتیماتومی که به اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان داده شده است به مسئولان شهری داده هم داده شود، تا مسئولان بیشتر به خودشان بیایند و به فکر مردم و شهروندان باشند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول