اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

3 میلیارد ریال توت فرنگی در آمل برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: با آغاز فصل برداشت، پیش‌بینی می‌شود سه میلیارد ریال توت ‌فرنگی در شهرستان آمل برداشت شود.

3 میلیارد ریال توت فرنگی در آمل برداشت می‌شود

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه سطح کشت توت فرنگی در شهرستان آمل به بیش از 25 هکتار می‌رسد، افزود: این میزان با عملکرد حدود سه تن در هکتار در آمل است.

وی یادآور شد: میزان تولید سالانه این محصول در آمل به بیش از 205 تن در سال می‌رسد.

امینی با بیان اینکه استان مازندران و شهرستان آمل در زمره غنی‌ترین مناطق کشاورزی به شمار می‌روند، گفت: این منطقه به لحاظ تولیدات گیاهی با تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی مطلوب، منابع خاک جلگه‌ای حاصلخیز، پراکنش نزولات آسمانی و کیفیت مطلوب آب است.

وی تصریح کرد: بسیاری از محصولات خاص بومی و یا در صورت انتقال به این منطقه به راحتی با شرایط این خطه عجین شده و به رشد و نمو می‌رسند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه توت ‌فرنگی نیز از جمله محصولاتی است که در کمتر از نیم قرن گذشته پرورش اقتصادی و تجاری خود را در این خطه پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی به عنوان میوه نوبرانه نامبرده می‌شود و از دیرباز گونه‌ها و نژادهای خودرو و وحشی آن در نواحی جنگلی رشد و نمو داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ارقام قابل کشت از نوع تجاری آن شامل کاماراسو، سلوا و پاجرو و نیز ارقام محلی است.

امینی با اعلام اینکه 48 نفر بهره‌بردار در شهرستان آمل مشغول کشت توت فرنگی هستند، گفت: ارزش ریالی آن نیز به سه میلیارد و 75 میلیون ریال می‌رسد.

انتهای‌ پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول