اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد

توزیع 25 هزار تن کود شیمیایی کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید و توزیع بالغ بر 25 هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان خبر داد.

توزیع 25 هزار تن کود شیمیایی کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضیا فیض‌پور ظهر امروز در جلسه تامین کود استان با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی گیلان توزیع کود مورد نیاز کشاورزان را از ابتدای سال زراعی جاری آغاز کرده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 25 هزار تن کود شیمیایی توزیع شده است.

وی، افزود: با توجه به مصوبات کمیته تامین کود استان و طبق جدول سهمیه‌بند، کار خرید مقدار مورد نیاز این نهاده با کمک شرکت‌های تعاونی روستایی، تعاونی کشاورزان چای‌کار و تعاونی تولید مناطق مختلف استان آغاز و بین کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

این مسئول، مقدار انواع کود شیمیایی خریداری شده اتحادیه تعاون روستایی و شرکت‌های تعاونی تولید کشاورزی در سال زراعی جاری را 25 هزار و 675 تن عنوان کرد و ادامه داد: این اقلام شامل کود اوره، انواع کود سولفات و فسفات آمونیم، کودهای پتاسیم، منزیم، روی، کود ماکر و سوپر فسفات طلایی بوده است.

وی، با بیان اینکه میزان کود توزیع شده صرفا برای تعاونی‌های بوده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز به صورت مجزا در توزیع نهاده‌ها فعالیت دارد.

فیض‌پور، با اشاره به اینکه خرید کود استان نیاز به بیش از 100 میلیارد ریال نقدینگی دارد، تصریح کرد: در این راستا نیازمند حمایت مسئولان و تسهیلات ارزان قیمت برای خرید، تدارک و توزیع به موقع نهاده‌ها بین کشاورزان و توانمندسازی تعاونی‌های استان هستیم.

اسماعیل قاسمی، مدیر عامل اتحادیه روستایی گیلان در جلسه مذکور مقدار کود خریداری شده این شبکه را 22 هزار و 500 تن عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های تعاون روستایی استان تاکنون 19 هزار و 500 تن از این مقدار کود را حمل و توزیع کرده‌اند و 3 هزار تن باقی‌مانده کود نیز پس از حمل از مبادی به مقصد گیلان توزیع می‌شود.

محمد نیک‌نژاد مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید کشاورزی نیز در جلسه مذکور مقدار کود شیمیایی خریداری شده این شرکت را سه هزار و 453 تن اعلام و بیان کرد: کار خرید باقیمانده کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان ادامه دارد.

علی نصرالهی مدیر عامل اتحادیه چایکاران غنچه‌های طلایی شمال نیز در ادامه جلسه مذکور مقدار کود خریداری شده را دو هزار و 740 تن ذکر کرد و گفت: این مقدار در حال توزیع بین کشاورزان چایکار است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول