اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزی را سیاسی نکنید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کسانی که آمار ارائه می‌دهند به دنبال سیاسی کردن موضوعات کشاورزی نباشند و آمار را درست اعلام کنند.

کشاورزی را سیاسی نکنید

اردشیر روحی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت، کشاورزی را محور توسعه استان خواند و بیان کرد: همه باید به این بخش توجه ویژه داشته باشند زیرا صنعت، گردشگری و... وابسته به کشاورزی است و نباید کشاورزی گیلان سیاسی شود.

وی یادآور شد: باید کار را به طرفی ببریم که کشاورزی به دور از مسایل سیاسی ادامه یابد و با تمام قوا در راستای توسعه این بخش حرکت شود.

این مسئول، با بیان اینکه دولت عزم خود را برای توجه ویژه به بخش کشاورزی جزم کرده است، افزود: دولت در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کند و با توجه به اینکه کم‌خطر‌ترین راه اشتغال کشاورزی است، کسانی که شعار توجه به گیلان را سر می‌دهند کاری نکنند که نسبت به بخش کشاورزی بی‌توجهی صورت گیرد.

وی اذعان کرد: کسانی که آمار ارائه می‌دهند به دنبال سیاسی کردن موضوعات کشاورزی نباشند و آمار را درست اعلام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: تمام تلاش‌ها بر این بوده که بخش کشاورزی به دور از سیاسی بازی به کار خود ادامه دهد و  با توجه به اینکه کشاورزان در این میان مظلوم‌ترین افراد هستند باید سعی شود تا توزیع کود مورد نیاز آنها با آرامش انجام شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت توزیع کود شیمیایی کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری بوده و استان دوم در تولید برنج است.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر تولید برنج جایگاه ممتازی دارد، افزود: حدود 317 هزار نفر بهره‌بردار برنج‌کار در گیلان هستند و با توجه به این تعداد بهره‌بردار نیاز به کار حساب شده و برنامه‌ریزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: دو سال است که درباره توزیع نهاده‌های کشاورزی که عمده آن کود مورد نیاز استان است، آزمایش خاک سرلوحه کار قرار گرفته و اگر در این زمینه کار نشود تولید محصول اثر منفی دارد و کشاورزان باید بر اساس آزمایش خاک کود را تعریف و آن را دنبال کنند.

وی، با اشاره به اینکه سال گذشته شناسنامه بهره‌برداران به استان‌ها ابلاغ شد، تصریح کرد: از طرف وزارت جهاد کشاورزی توزیع کود با ثبت نام افراد انجام می‌شود.

روحی اضافه کرد: از دی ماه سال گذشته به صورت مکرر و بارها از طریق رسانه‌ها تذکر لازم داده شد که کشاورزان با مراجعه به سامانه وزارت جهاد برای دریافت کود مورد نیاز ثبت‌نام کنند اما تنها 75 درصد اقدام به ثبت‌نام کردند و 25 درصد افراد هنوز ثبت‌نام را انجام نداده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه در سال زراعی 90 مقدار 45 هزار تن کود توزیع شده است، اذعان کرد: امروز تاکنون 38 هزار تن کود بین شالیکاران استان توزیع شده که 85 درصد را شامل می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود در 20 اردیبهشت سال گذشته، اظهار داشت: امسال آب سد سفیدرود در 15 فروردین رهاسازی شد که به دنبال آن کشت محصول برنج 35 روز زودتر انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه به زودی 95 درصد کود مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود، تصریح کرد: این مقدار کود با برنامه‌ریزی در حال توزیع است.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول