اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد خبر داد

اختصاص 6 میلیارد برای توسعه کشاورزی خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد از اختصاص اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به افت منابع آبی در منطقه ما چاره‌ای نداریم که به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم.

اختصاص 6 میلیارد برای توسعه کشاورزی خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی اصغر مرادزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کارگران افرادی گمنام در جامعه هستند که با حداقل دستمزد و در سخت‌ترین شرایط جوی و مکانی به کار و تلاش مشغول هستند و برای امرار معاش زندگی خود آبرومندانه با دست رنج خود تلاش می کنند تا دست به سوی هر کسی دراز نکنند.

فرماندار خلیل‌آباد گفت: خوش‌بختانه از بدو استقرار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خلیل‌آباد اقدامات و فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انجام شده است.

فرماندار خلیل‌آباد افزود: عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کارنامه درخشانی است که امید است در پایان سال بتوانیم در راستای رفع معضل بیکاری در منطقه گام‌های مؤثری برداریم.

مرادزاده به تشکیل 170 شرکت تعاونی تولیدی خدماتی در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از 17 هزار نفر از مردم عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی به تشکیل و ثبت شرکت تعاونی ملی فراگیر انگورکاران با عضویت 3 هزار نفر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از تعاونی‌هایی که در دولت نهم شکل گرفت شرکت تعاونی مسکن مهر بود که سهم شهرستان خلیل‌آباد از 2 میلیون واحد مسکن مهر کشور 750 واحد است که خوش‌بختانه مراحل سفت‌کاری این تعداد واحد در حال انجام است.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری بتوانیم تا پایان امسال این تعداد واحدهای مسکونی مسکن مهر را به متقاضیان فاقد خانه تحویل دهیم.

مرادزاده به فعالیت و سابقه درخشان شرکت‌های تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تعاونی با سابقه درخشانی که دارد در سطح کشور سبب افتخار شهرستان خلیل‌آباد شده است.

وی با اشاره به غالب بودن کشاورزی در منطقه از تخصیص اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد و گفت: با توجه به افت منابع آبی در منطقه ما چاره‌ای نداریم که به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم که در این راستا این تسهیلات به کسانی پرداخت خواهد شد که بتوانند در قالب شرکت تعاونی مهر کشاورزی و شرکت تعاونی سهامی عام مهر کشاورزی و خوداشتغالی در راستای توسعه بخش کشاورزی همت کنند.

وی اظهار داشت: در صورت استقبال متقاضیان می‌توانیم سهم اعتبارات شهرستان را افزایش دهیم که به ازای هر نفر تا سقف 30 میلیون تومان این تسهیلات با بهره کم پرداخت خواهد شد.

در ابتدای این مراسم حسین نوری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد گفت: اگر چه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد عمر کوتاهی دارد ولی توانسته است به رغم کمبود نیرو اقدامات و فعالیت‌های چشم‌گیری را در حوزه مأموریت خود انجام دهد.

وی از پرداخت 4 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: در بدو استقرار این اداره فقط 500 نفر ثبت سامانه در مشاغل خانگی بودند که توانستیم در یک پرسه زمانی 4 ماهه این تعداد را به 3 هزار نفر افزایش دهیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد ادامه داد: در این راستا از 2 هزار و 200 نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات هزار و 200 نفر برای اخذ این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

نوری با بیان اینکه این تعداد متقاضی در 310 رشته مهارت لازم را دیده‌اند، گفت: خوش‌بختانه شهرستان خلیل‌آباد توانست بیش از 90 درصد اعتبارات حوزه مشاغل خانگی را جذب کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد به تسهیلات حوزه اشتغال این شهرستان اشاره کرد و گفت: از 213 هزار فرصت شغلی استان در سال گذشته سهم و تعهد این شهرستان 3 هزار فرصت شغلی بود که خوش‌بختانه خلیل‌آباد توانست به بیش از 75 درصد تعهدات خود عمل کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد به بند (و ) ماده 80 تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تمهیداتی که برای کارفرمایان از طریق این بند فراهم شده است از دی‌ماه سال گذشته توانستیم بیش از 80 نفر از کارگران را جذب کار در کارخانجات و کارگاه‌های سطح شهرستان کنیم.

نوری افزود: اگر چه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد فاقد بازرس روابط کار است، ولی توانسته‌ایم با ایجاد شوراهای سازش در سطح شهرستان پرونده‌های وارده به این شوراها را حل و فصل و رضایت طرفین را جلب کنیم.

وی به تشکیل 9 پرونده در یک ماهه گذشته در شوراهای سازش این شهرستان خبر داد و گفت: 100 درصد این پرونده‌ها سبب رضایت طرفین شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول