اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس:

دماوند و فیروزکوه پایلوت طرح توسعه کشاورزی شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرق استان تهران شامل شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، پایلوت کشوری اجرای طرح توسعه کشاورزی هستند.

دماوند و فیروزکوه پایلوت طرح توسعه کشاورزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، شاهرخ رامین عصر امروز در جمع شوراهای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: در دو سال گذشته به وسیله رسانه‏های جمعی همواره از طرحی تحت عنوان باغ 7 هزار هکتاری دماوند سخن ‏گفتیم و این طرح پس از پیگیری مستمر سه ساله به صورت یک قانون مصوب شد و از سوی شورای نگهبان نیز مورد حمایت قرار گرفت.

رامین اضافه کرد: این طرح پس از گذر از شورای نگهبان، سرانجام در بهمن ماه سال 90 از سوی دولت مصوب و در قالب دستور ریاست جمهوری به نهادهای ذی‏ربط به عنوان طرحی انقلابی و بزرگ ابلاغ شد.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه امروز فرمانداری‏های شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه دارای اختیار کامل برای اجرای طرح توسعه کشاورزی هستند.

وی از ایجاد بسترهای لازم برای اجرای طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند خبر داد و افزود: از سه سال گذشته به عنوان یکی از اصلی‏ترین پیگیران این طرح، زمینه‏های اجرای آن را در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه فراهم کرده بودیم.

رامین ادامه داد: در حال حاضر تعاونی‏های بسیاری در دماوند وجود دارد که برای کار بر روی زمین نیاز به واگذاری اراضی دارند و این امر با اجرای طرح توسعه کشاورزی تسهیل می‏شود.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر طرح توسعه کشاورزی در بسیاری از مناطق شهرستان دماوند در چند گام جلوتر حفره‏های مخصوص کاشت نهال‏ها را نیز آماده دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده‏ای نه چندان دور طرح توسعه کشاورزی 7 هزار هکتاری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه با حضور مسئولان کشوری به ثمرنشینی نخستین بار بینجامد و برداشت محصول نوبرانه خود را جشن بگیرد.

رامین افزود: بدین ترتیب ضمن ایجاد فضایی مناسب برای توسعه کشاورزی، بیکاری به عنوان معضل امروز دو شهرستان‏ دماوند و فیروزکوه رخت می‏بندد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول