اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمان:

نظارت بر توزیع سموم کشاورزی تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: صدور مجوز برای فروشندگی سموم،‌ کودهای شیمیایی و نظارت بر آنها بر عهده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است و این نظارت تشدید می‌شود.

نظارت بر توزیع سموم کشاورزی تشدید می‌شود

محمد صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اهداف این نهاد اظهار داشت: تقاضا داریم تا کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان کرمان با توجه به جایگاه سازمان نظام مهندسی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی ‌از توان این سازمان استفاده بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها کند.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف کمی، کیفی و حرکت به سمت بخش خصوصی باید بخش کشاورزی‌ جدی گرفته شود تا بخش دولتی بیشتر به خط مشی اداری بپردازد. 

صفوی در مورد ساماندهی فروش سم در سطح استان کرمان ابراز داشت: طبق قوانین و دستورالعمل‌های موجود سازمان حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تأکید بر حضور فعال کارشناسان فنی در فروشگاه‌های سموم به صورت تمام وقت و ارائه سم با نسخه گیاه‌پزشکی در دستور کار نظام مهندسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای این امر مهم اقدام به آموزش‌های لازم کارشناسان مرتبط در زمینه مدیریت فنی و نسخه‌نویسی با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرده تا شرایط نامطلوب موجود را سر و سامان دهد.

صفوی عنوان کرد: موانعی از طریق عوامل دست‌اندرکار فروش سموم کماکان مشاهده می‌شود با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی و اداره تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از فروش سم اقداماتی انجام شده به طوری که در بازدیدهای اخیر بعضی از سم فروشی‌های متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی افزود: صدور مجوز برای فروشندگی سموم،‌ کودهای شیمیایی و نظارت بر آنها طبق قوانین و دستورالعمل‌های موجود به عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظارت عالی آن به عهده سازمان حفظ نباتات است تا جلوگیری از فروش سموم قاچاق، تقلبی و تاریخ مصرف گذشته به عمل آید و پیش از این مصرف کنندگان، تولید کنندگان دچار آسیب نشوند.

صفوی ابراز داشت: هدف نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی حمایت از فروشندگان سموم است و از فروشندگان سموم تقاضا داریم، قوانین و مقررات را احترام گذاشته و همکاری لازم را با نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی‌ داشته باشند تا با فروشندگان فاقد مجوز برخورد قاطع صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی ‌به عهده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است، افزود: در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته، برون‌سپاری‌ها از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

صفوی تصریح کرد: صدور مجوز گلخانه‌ها و نظارت بر آنها از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان عنوان کرد: نظارت بر هدفمندی سوخت واحدهای دامپروری و طیور، صدور مجوز طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار، صدور مجوز پروانه اشتغال، انعقاد قرارداد با اعضای حقیقی و حقوقی در راستای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان در حال انجام و از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

وی بیان داشت: دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای ارتقای علمی فارغ‌التحصیلان و اشتغال آنها در تخصص‌های مرتبط با نوع فعالیت‌هایشان است.

صفوی تصریح کرد: دیر یا زود تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان به طور جدی عهده‌دار تصدی‌گری‌های واگذاری جهاد کشاورزی به طور خصوصی می‌شوند، این تصدی‌گری‌ها به گفته وزیر جهاد کشاورزی 405 پست است که به سازمان نظام مهندسی واگذار می‌شود. 

وی افزود:‌ تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین سازمان نظام مهندسی و سازمان‌های زیادی صورت گرفته که تعدادی از آنها در حال اجرا است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول