اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر:

توسعه کشاورزی نیازمند توجه به آبخیزداری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح‎های توسعه‎ای کشاورزی ناچار به توجه و توسعه آبخیزداری هستیم.

توسعه کشاورزی نیازمند توجه به آبخیزداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر هوشنگ شریفی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی اظهار داشت: در دولت‎های نهم و دهم اقدامات زیادی در حوزه آبخیزداری در استان بوشهر شده به طوری که 94 درصد اقدامات انجام شده در این حوزه از ابتدا تاکنون مربوط به دولت‎های نهم و دهم است.

وی افزود: این بدان معنی نیست که به نقطه مطلوب رسیده‎ایم بلکه جای کار در حوزه آبخیزداری فراوان است و می‏توانیم با توسعه آبخیزداری، توسعه تولید، اشتغال و کشاورزی را داشته باشیم.

شریفی تصریح کرد: نخستین اقدام در راستای توسعه کشاورزی شناسایی زمین مناسب است که پیدا کردن زمین بدون معارض برای اجرای طرح‎های کشاورزی در استان بوشهر کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: نبود کارشناس و نیروی انسانی متخصص در این زمینه موجب شده با مشکلات زیادی در استان مواجه شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: با همت کارشناسان تاکنون 10 هزار و 500 هکتار زمین بدون معارض در استان بوشهر شناسایی شده است که سند آنها به نام سازمان جنگل‌ها است.

شریفی اضافه کرد: در دیلم 733 هکتار، در تنگستان یک‌هزار و 331 هکتار، در دشتی 925 هکتار، در دشتستان 3 هزار هکتار، در بوشهر یک‌هزار و 628 هکتار، در دیر 95 هکتار، در گناوه 2 هزار و 500 هکتار و در جم نیز 346 هکتار شناسایی و استعدادیابی شده است.

وی بیان کرد: با همه تلاش‎های انجام شده تاکنون نتوانسته‎ایم در شهرستان کنگان حتی یک هکتار زمین بدون معارض شناسایی کنیم.

شریفی یادآور شد: همچنین 10 هزار و 500 هکتار دیگر زمین آماده برای مرحله دوم اجرای این طرح داریم که بیشتر این اراضی در منطقه دشتستان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: باز هم جای کار در حوزه آبخیزداری در استان بوشهر داریم و نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان استان هستیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول