اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر:

کمبود آب و آب‌گرفتگی اراضی کشاورزی بهنمیر مازندران حل شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر گفت: اگر دو عامل کمبود آب در تابستان و آب گرفتگی در زمستان حل شود زمین‌های زیر کشت بهنمیر در مازندران در 12 ماه از سال قابل استفاده است.

کمبود آب و آب‌گرفتگی اراضی کشاورزی بهنمیر مازندران حل شود

ایمان فارسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهنمیر اظهار داشت: بهنمیر با داشتن 56 نوع محصول متنوع پیشرو در تولید بسیاری از محصولات است.

وی گفت: تنوع محصولات مربوط به خاک و آب و هوای مناسب بوده که متوسط بارندگی در سال 750 میلی‌لیتر بوده و این امر سبب شده در بیشتر ماه‌های سال  کشت مختلف داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر تصریح کرد: اگر دو عامل کمبود آب در تابستان و آب گرفتگی در زمستان حل شود زمین‌های زیر کشت بهنمیر در 12 ماه از سال قابل استفاده است.

فارسی اذعان داشت: تمام تلاش سازمان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر نهادینه کردن استفاده از آبیاری قطره‌ای بوده که تا حدودی این امر رضایت‌بخش بوده و استقبال خوبی از این روش از سوی کشاورزان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از آبیاری قطره‌ای برای زمین‌های زیر کشت کشاورزان بسیاری از مشکلات این قشر حل شده و حدود 50 درصد افزایش محصول پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر با اشاره به اینکه بحث بیمه محصولات کشاورزی از جمله مباحثی است که باید به آن توجه بیشتری شود، افزود: در صورت اطلاع‌رسانی و آموزش دقیق به کشاورزان می‌شود رضایت آنها را جلب کرده تا اقدامات لازم برای بیمه محصولات کشاورزی  انجام شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول