اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه کشاورزی مصوب شد

تصویب 74 طرح کشاورزی در شهرستان باوی

خبرگزاری فارس: 74 طرح کشاورزی با اعتبار 15 میلیارد و 2 میلیون تومان در کارگروه کشاورزی شهرستان باوی تصویب شد.

تصویب 74 طرح کشاورزی در شهرستان باوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان با‌وی بعدازظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد. در این کارگروه 74 طرح کشاورزی این شهرستان با اعتبار 15 میلیارد و 2 میلیون تومان به تصویب رسید. این طرح‌ها برای اشتغال 152 نفر پیش‌بینی شده است. ساخت یک ناحیه صنعتی در شهرستان باوی برای استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری مربوط به بخش کشاورزی نیز در این کارگروه تصویب شد.

همچنین ساخت سیلوی 50 هزار تنی در شوش نیز به تصویب رسید.

استاندار خوزستان در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان باوی درباره سیاست‌های این کارگروه گفت: سیاست این کارگروه کشف استعدادهای هر شهرستان و شناسایی فرصت‌های اشتغال‌زایی آن در بخش کشاورزی است.

سیدجعفر حجازی افزود: از متقاضیان تسهیلات در این کارگروه 2 هزار و 3 نفر دارای زمین و 2 هزار و 503 نفر فاقد زمین زراعی هستند و تامین تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط کشاورزی، فرزندان کشاورزان، علاقمندان به اشتغال در صنایع تبدیلی و سایر متقاضیان به ترتیب در اولویت هستند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در ارائه طرح‌ها حداقل 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را سرلوحه قرار دهد تا بتوان 10 درصد توسعه ایجاد کرد.

حجازی تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید سرانه مصرف هر شهرستان را به تفکیک تهیه و تا سال 92 کمبودها را پیش بینی کند تا برای تامین نیازها و تصویب طرح‌ها امکان برنامه ریزی باشد.

وی یکی از دلایل عدم موفقیت طرح‌ها از جمله در طرح بنگاه‌های زودبازده عدم کارشناسی و مطالعه لازم و پیش بینی نشدن توجیه اقتصادی این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: اینهمه بیکاری و تعطیلی واحدهای کارگاهی به دلیل صدور مجوز کسب بدون مطالعه و کارشناسی است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین یکی از دلایل ناموفق بودن طرح جمع آوری مرغ زنده در استان به ویژه در اهواز، نبود واحدهای کشتار مرغ به اندازه کافی و به نسبت تعداد مرغداری‌هاست.

وی همچنین با تاکید بر فراهم ساختن تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اظهار کرد: با اعتبارات کم می‌توان در زمینه کشاورزی از جمله در پرورش دام و مرغ و زنبورداری برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی اشتغال ایجاد و این خانواده‌ها را خودکفا کرد.

وی در ادامه پیشنهاد احداث انبار ذخیره محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی را رد کرد و گفت: سال گذشته جهاد کشاورزی 48 انبار خود را به معرض فروش گذاشت که پذیرفته نشد و می‌توان این انبارها را به تعاون روستایی برای استفاده واگذار کرد.

وی افزود: ساخت مرکز خرید محصولات کشاورزی که از دیگر پیشنهادات تعاون روستایی است، کار جدیدی است که در اولویت برنامه‌های کارگروه کشاورزی نیست و این طرح باید بررسی کارشناسی شود.

*حذف 50 طرح مکانیزاسیون

عدم کارشناسی طرح های پیشنهادی از نقاط بارز این جلسه کارگروه کشاورزی بود که منجر به حذف بخشی از طرح‌ها و موکول شدن آن به جلسات دیگر شد. در یکی از بندها اختصاص تسهیلات به 52 مورد در بخش مکانیزاسیون (خرید تراکتور) پیشنهاد شده بود. اما به دلیل عدم کارشناسی و ناتوانی اعضا در تعیین نیاز کشاورزان به تراکتور و ارائه آمار پایه در این زمینه 50 مورد از این بند حذف شد.

علاوه بر این 50 مورد، اصلاح سه مورد باغات، راه‌اندازی برنج کوبی صنعتی، مرکز خرید محصولات کشاورزی، ایجاد انبار محصولات کشاورزی به دلیل کارشناسی نشدن طرح یا نداشتن اولویت مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول