اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی خواستار شد

ایجاد دانشگاه پیام‌نور با رشته کشاورزی در گرایش‌های مختلف در کاکی

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: شهر کاکی نیازمند راه‌اندازی دانشگاه پیام نور است تا بتوان در رشته‌های کشاورزی با گرایش‌های مختلف فارغ‌التحصیل کشاورزی تربیت کرد.

ایجاد دانشگاه پیام‌نور با رشته کشاورزی در گرایش‌های مختلف در کاکی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام محمد محمدی صبح امروز در نشست با عده‌ای از نخبگان و اساتید بومی دانشگاه‌های استان که با محوریت تاسیس دانشگاه پیام نور در بخش کاکی تشکیل شد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در بخش کشاورزی مثل تنوع گیاهان و محصولان زراعی و وجود فضای 75 درصد گلخانه‌ای استان و دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید نشاء و وجود ایستگاه تحقیقاتی جنگل و مراتع وابسته به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، شهر کاکی نیازمند راه‌اندازی دانشگاه پیام نور است تا بتوان در رشته‌های کشاورزی با گرایش‌های مختلف، فارغ‌التحصیل کشاورزی تربیت کرد.

امام جمعه کاکی افزود: ظرفیت‌های منطقه در کاکی مثل تنوع گیاهان زراعی محصولات فضای گلخانه‌ای که 75 درصد فضای استان را در تولید نشاء و محصولات مختلف توت فرنگی و گوجه فرنگی و صیفی‌جات، غلات و حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، و صنعتی و داروئی شامل می‌شود، به عنوان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد رشته‌های کشاورزی برای دانشجویان فوق محسوب شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود محصولات مختلف در منطقه، تاسیس دانشگاه در کاکی شرایط مناسبی را برای آشنایی دانشجویان با مراحل سه‌گانه زراعت در مورد گیاهان مختلف فراهم می‌کند.

محمدی افزود: وجود ایستگاه تحقیقات جنگل و مراتع کاکی وابسته به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان می‌تواند در کنار دانشکده کشاورزی فرصت و غنیمت طلایی برای دانشجویان باشد تا مباحث نظری را در عرصه عمل و پژوهشگری تجربه کنند.

وی ضمن تشکر از حضور ارزشمند اساتید و نخبگان علمی بخش گفت: امروز برای کاکی افتخار است که شما سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی علوم پایه و علوم عمومی دانشگاه‌های استان اینجا گرد آمده‌اید.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود تمامی ظرفیت‌های فوق تأسیس یک دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه پیام نور برای ارائه رشته‌های کشاورزی با گرایش‌های مختلف لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در پایان عده‌ای از نخبگان و اساتید ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های امام جمعه کاکی در ایجاد این خواسته به حق، برای هرگونه همکاری و تلاش به منظور ایجاد زمینه این فضای علمی و فرهنگی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول