اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

3600 طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با هدف توسعه بخش کشاورزی در استان اردبیل سه هزار و 600 طرح تولیدی در قالب تعاونی‌های مختلف شکل می‌گیرد.

3600 طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در کار گروه توسعه کشاورزی در اردبیل اظهار داشت:‌ ما باید تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده را به عمل تبدیل کنیم و به ساده‌ترین شکل و کمترین هزینه بستر اشتغال گسترده را برای کار‌آفرینان و علاقمندان به فعالیت در بخش کشاورزی فراهم آوریم.

وی اعضای کارگروه توسعه کشاورزی را به تحرک و پویایی بیشتر و مصوب کردن طرح‌های اشتغالزا با پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی و بالاتر از آن برای هر فرد متقاضی در قالب تعاونی‌ها فراخواند و گفت: شیوه و آیین‌نامه اجرایی اشتغالزایی در بخش کشاورزی تدوین و ابلاغ شده است و ما بر اساس این شیوه‌نامه می‌توانیم حرکتی جهادی به مانند طرح آمایش صنعتی و مسکن مهر را در این حوزه به نمایش بگذاریم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: منابع طبیعی باید اراضی قابل واگذاری را در شهرستان‌های مختلف ارزیابی و ابلاغ کند تا دیگر دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، امور آب و تعاون بتوانند به جذب و جلب علاقمندان به اشتغال اقدام کنند.

صابری یادآور شد: به عنوان نمونه طرح یک هزار و 800 هکتاری علی‌بلاغی که به شکل آبیاری مدرن آماده واگذاری شده همچنان در مرحله نهایی با برخی کاستی‌ها و موانع روبرو است که امیدواریم هر چه سریع‌تر با رفع آن بهره‌برداران بتوانند از این فرصت مهیا شده استفاده کنند.

این مسئول ضرورت راه‌اندازی طرح‌های مختلف گلخانه‌ای، دامداری، مرغداری، کشت محصولات زراعی و باغی را در قالب این طرح عظیم یادآور شد و بیان داشت: ما همچنان در برخی از طرح‌ها و پروژه‌های خود به حرکت گروهی در به ثمر نشستن فعالیت‌ها نیاز داریم تا بتوانیم برای جویندگان شغل فرصت اشتغال فراهم کرده و یک فرصت بهره‌وری مناسب را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل ادامه داد: در هر روستا در قالب یک طرح تولیدی بخش کشاورزی می‌توان برای ده‌ها نفر در قالب تشکل‌های تعاونی و مردم‌ نهاد زمینه اشتغال ایجاد کرد که در این باب همه دستگاه‌های دخیل باید در تامین زمین و تخصیص آب به عنوان خمیر‌ مایه اصلی طرح‌های کشاورزی فعالیت کنند.

وی در ادامه سخنان خود هماهنگی بین دستگاه‌ها در سرعت‌بخشی به طرح‌های نیمه تمام، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و برگزاری مستمر کار گروه‌های توسعه بخش کشاورزی و بازدیدهای دوره‌ای را خاطرنشان کرد و گفت: ما پیشنهاد برگزاری همایش ملی علمی – کاربردی کشاورزی را به مسئولان کشور داده‌ایم که امیدواریم با برگزاری آن به صورت کارگاهی، عملی و پای مزرعه بتوانیم یک تبادل نظر خوبی را به صورت کشوری شاهد باشیم.

استاندار اردبیل همچنین از طولانی شدن اجرای طرح دشت فتحعلی انتقاد کرد و افزود: بیش از 10 سال است این پروژه اجرا می‌شود و هر سال با ادعای 98 درصد پیشرفت وعده افتتاح آن را می‌دهیم اما هنوز محقق نشده و مردم چشم انتظار تعیین تکلیف نهایی این پروژه هستند که در این زمینه ضرورت دارد کار را به خود مردم واگذار کنیم و با انتخاب مسیر میان‌بر بهره‌برداری‌های منطقه‌ای از این طرح آغاز شود.

صابری در پایان سخنان خود اعلام نظر در مورد تبدیل شهرک گلخانه‌ای 21 هکتاری سامیان اردبیل به مزرعه پرورش و تولید قارچ را منوط به نظر کارشناسان دانست و اظهار داشت: برای این پروژه که 950 میلیون تومان هزینه شده و ظرفیت اشتغالزایی 130 نفر را دارد باید هزینه‌کرد اعتبارات دولتی مشخص و نحوه تبدیل کاربری آن مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول