اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

هزینه 1.4 میلیارد ریالی در ادوات الگویی کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای ترویج استفاده از ادوات الگویی کشاورزی حفاظتی در این استان هزینه شد.

هزینه 1.4 میلیارد ریالی در ادوات الگویی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، نبی‏الله رجبی از واگذاری 9 دستگاه ادوات کشاورزی حفاظتی الگویی به کشاورزان استان در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: برای این ادوات که شامل بذرکار کشت مستقیم، کمبینات، خاک‏ورز مرکب و ... بوده، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبار دولتی و 200 میلیون ریال آورده کشاورزان دریافت کننده ادوات، تأمین و هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در ادامه واگذاری این ادوات، در سال گذشته برای متقاضیان تسهیلات ادوات کشاورزی توسعه‏ای به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال معرفی‏نامه صادر شد که 650 میلیون ریال آن را دریافت کردند.

رجبی درباره ارتقای سطح مکانیزاسیون (نسبت مجموع قدرت تراکتورها و کمباین‏ها بر سطح زیر کشت) در مزارع استان سمنان گفت: این سطح از 1.082 در سال 89 به  1.36 اسب‌بخار بر هکتار در سال گذشته و درجه مکانیزاسیون (نسبت کار انجام شده  با ادوات به کل کار در مزارع و باغ‏ها)  به 55 درصد رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سال گذشته علاوه بر نظارت بر فعالیت 28 شرکت مکانیزاسیون فعال، برای توسعه و ترویج استفاده از ادوات الگویی کشاورزی، 800 هکتار مزارع الگویی مکانیزه در سطح استان نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول