اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس:

شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش باید با دقت پیگیری شود

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش باید با دقت پیگیری شود تا ثمرات آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش شاهد باشیم.

شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش باید با دقت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، به مناسبت هفته معلم همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان البرز ظهر امروز در محل کانون فرهنگی هنری شهید مطهری این شهرستان برگزار شد.

داود محمدی با بیان اینکه بعد از ائمه اطهار و انبیای الهی رسالت سنگین تعلیم و تربیت بر شانه معلمان گذاشته شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیر رسایی در مورد جایگاه معلم بیان فرمودند که باید با دل و جان به آن گوش فرا دهیم.

وی ادامه داد: معلم کسی است که همه داشته‌های ما از اوست و ارتقا افراد در جامعه و توفیقاتشان در گرو انوار نورانی معلمان بدست می‌آید.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشد در زمینه‌های هسته‌ای و دانش‌های نو، بی‌تردید در تلاش معلمان نهفته است.

محمدی گفت: باید نقشه راه آینده کشور و اسناد بالا‌دستی را مورد مطالعه قرار دهیم و در آموزش و پرورش آن را جاری کنیم.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما دو سند مهم در کشور داریم، نخست سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و دوم سند برنامه پنجم توسعه است و آموزش و پرورش می‌تواند در این برنامه‌ها نقش مهم را با تربیت افراد نخبه ایفا کند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با معلمان اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند "آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست" افزود: چون در آموزش و پرورش با افکار و عواطف مختلفی روبه‌رو هستیم تا با جسم مادی، پس با وجود اینکه استعدادهای نوجوانان در حال رشد و شکوفایی هستند، آموزش و پرورش حق اشتباه و خطا ندارد.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کارها باید با کار کارشناسی پیش رفت تا ضربه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نیاید.

وی تأکید کرد: منابع انسانی حاضر در جهان حرف نخست را می‌زنند و نیز در بسیاری از کشورها، افراد اندیشمند حرف نخست را می‌زنند و باید شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش به دقت پیگیری شود.

محمدی با بیان شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش تشریح کرد: افراد شایسته می‌توانند زمینه رشد و تعالی انسان‌ها را افزایش داده و اگر شایسته‌سالاری انجام نشود قطعا اهداف آن اداره با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شود.

محمدی گفت: باید از تجارب ارزشمند بازنشستگان آموزش و پرورش در امور تربیتی بهره برد.

وی در خاتمه اذعان کرد: آموزش و پرورش پایه‌گذار رشد و تعالی و به کمال رساندن انسان‌‌ها است.

در پایان این همایش معلمان برگزیده استان قزوین و  شهرستان البرز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول