اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا:

اولویت آموزش و پرورش توجه به عرصه‌ دینی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا گفت: اولویت نخست در نظام فراگیر آموزش و پرورش این است که ضمن توجه جدی به دین در مدارس در گرایش جوانان و نوجوانان به سمت و سوی معنویت بکوشیم.

اولویت آموزش و پرورش توجه به عرصه‌ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، همایش 2 هزار نفری تجلیل از فرهنگیان و دبیران نمونه سطح شهرستان بویین‌زهرا عصر امروز با حضور علی‌اصغر رجبی سگز‌آبادی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا، مصطفی شامحمدی فرماندار بویین‌زهرا، احمد حقی مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام حسین عباسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا، احمد طهماسبی استاد حوزه و دانشگاه و همچنین جمعی از مسئولان، مدیران و رؤسای ادارات بویین‌زهرا در سالن تربیت بدنی این شهرستان برگزار شد.

علی‌اصغر رجبی سگزآبادی در این همایش با تبریک هفته معلم به  تمام فرهنگیان سطح کشور و لزوم قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در جامعه اظهار کرد: مسئله تعلیم و آموزش امری مقدس و ستوده شده برای تمام مسلمانان است که در قرآن کریم و احادیث تأکید بسیار ویژه‌ای بر تعلیم و تعلم شده است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال به عنوان نخستین آموزگار هستی به انسان‌ها خرد و خردورزی در امور جهان را عنایت کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه حضور فرهنگیان در عرصه تعلیم بسیار ارزشمند و مهم است عنوان کرد: نیاز بشریت به یادگیری و تقویت اندوخته‌هایش بسیار زیاد است تا جایی که هیچ فردی یافت نمی‌شود که بدون آموزش رشد و تکامل پیدا کند.

رجبی سگزآبادی با اشاره به اهتمام همه جانبه مسئولان برای تقویت ریشه‌های فرهنگ و خودسازی در کشور و همچنین ضرورت بهره‌گیری از استعدادهای ارزشی و جوان در کشور تصریح کرد: فرهنگیان به عنوان یکی از قشرهای مستعد و پرانرژی در جامعه امروز وظیفه دارند که با حضور در خاکریز مقدم جنگ نرم به نشر مبانی دینی و اعتقادی برای دانش‌آموزان و نوجوانان بپردازند.

وی ادامه داد: تلاش برای همزیستی و تعامل بیشتر در جنبه‌ها و حوزه‌های مختلف امری اساسی است و منظور از تفاهم و مشترکات این است که با محور قرار دادن اصول و اعتقادات واحد برای سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

مدیر اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا با اشاره به احیای علوم تربیتی و فرهنگی در سطح مدارس کشور و تلاش برای برقراری ارتباط فرهنگیان با دانش‌آموزان بیان کرد: امروز اولویت نخست در نظام فراگیر آموزش و پرورش این است که ضمن توجه جدی به مقوله‌های دینی در مدارس و زمینه‌سازی برای گرایش جوانان و نوجوانان به سمت و سوی معنویت سبب رشد و پیشرفت فرهنگی در سطح جامعه شویم.

رجبی سگزآبادی افزود: در این مسیر لازم است که همه مسئولان مختلف کشوری با برنامه‌ریزی‌های بهتر و مطلوب‌تر در راستای تحقق این اهداف فرهنگی گام بردارند.

وی با اشاره به زمینه‌های پیدایش فرهنگ ناب اسلامی در کشور و لزوم گسترش عرصه‌های دینی برای دانش‌آموزان تصریح کرد: اسلام از همه ما مسلمانان می‌خواهد که با قدرت معنوی و نیروی عقلانی خود زمینه را برای شکست کامل جبهه کفر و استبداد در سراسر عالم فراهم کنیم.

در پایان این همایش با حضور مسئولان و جمعی از مدیران سازمان آموزش و پرورش استان قزوین از سکینه نادری تنها، سکینه آذربایجانی، آمنه کشاورز سیاه‌پوش، مجید حسین‌پور، حسین درزی‌رامندی، یدالله آفرین، سکینه بوچالوفرد، کریم پورذهبی، فاطمه گنجی، محمد برزگر قاسمی، علی‌اکبر چگینی، فاطمه صفیعی، یحیی عظیمی، لیلا درخشانی، حسین فصیحی‌رامندی، جعفر عبدی بویینی، محسن شاحسینی، محمدتقی امینی‌فر، محمد انصاری‌رامندی، کبری آقاجانی، باقر دانیالی، ستاره ابراهیمیان و محمد رحیمی به عنوان فرهنگیان برتر و نمونه شهرستان بویین‌زهرا در سال 90 با اهدای لوح یاد بود و هدایایی قدردانی شد.

مصطفی شامحمدی معاون فرماندار بویین‌زهرا نیز در این همایش به عنوان فرهنگی نمونه مورد تقدیر مسئولان حاضر در این همایش قرار گرفت.

اجرای سرود توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی حضرت زینب (س)، قرعه‌کشی کربلای معلی و مشهد مقدس برای 50 تن از فرهنگیان حاضر در همایش پایان‌بخش این مراسم بود. 

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول