اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به کمک آب منطقه‌ای بیاید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به کمک آب منطقه‌ای بیاید.

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به کمک آب منطقه‌ای بیاید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی لطفی امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب(داناب) اظهار کرد: میانگین بارش سالانه در این استان 730 میلی‌متر است و کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد آب کشور را در اختیار دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: میزان آب‌های سطحی در کهگیلویه و بویراحمد حدود 8.5 میلیارد متر مکعب است.

وی بیان کرد: در این استان منابع آبی خوبی وجود دارد که وجود مشکلاتی اعم از محدودیت‌های اعتباری و شیبدار بودن اراضی باعث شده که از این منابع به خوبی استفاده نشود.

لطفی بیان کرد: هم‌اکنون 25 طرح سدسازی و شبکه آبیاری در این استان در دست مطالعه و اجراست که نقش مهمی در ذخیره‌سازی و استفاده مناسب از منابع آبی دارد.

وی افزود: در این بین سد تنگ سرخ یکی از مهم‌ترین طرح‌های سدسازی در دست احداث در این استان است که اعتبار این سد 700 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب گفت: 93 درصد از آب‌های موجود در کشور در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و فقط هفت درصد از این منابع در بخش‌های صنعت و شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: از این رو آموزش و پرورش به علت گستردگی مخاطبان نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از سرمایه ملی آب دارد.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول