اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تأکید کرد

توجه به مهارت‌آموزی همراه با تزکیه در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: مهارت‌آموزی در کنار تزکیه و تعلیم در آموزش و پرورش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

توجه به مهارت‌آموزی همراه با تزکیه در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان کرمان با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: شهید مطهری حاصل عمر بنیانگذار انقلاب اسلامی بود و با شمشیر برنده قلم، بیان، استدلال شجاعانه و مقتدرانه با کج‌اندیشی‌ها و انحراف، جهل و نفاق و بی‌عدالتی مبارزه کرد.

وی افزود: شهید مطهری پندارهای غلط منحرفان را باطل کرد و تلاش دین‌ستیزان و معاندان اسلام را به یأس بدل ساخت و سرانجام نیز در راه قلم و اندیشه شهید شد و جانش را در راه آرمان خود فدا کرد.

نجار ابراز داشت: شهید مطهری معلمی آشنا به اسلام ناب محمدی (ص) بود که هم ردای علم و معرفت و هم خلعت شهادت به اندامش برازنده بود، امام راحل تمام آثار این شهید بزرگوار را بلااستثنا آموزنده و انسان‌ساز معرفی کرده و مورد تأیید قرار دادند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمی تصریح کرد: امیر مومنان (ع) درباره جایگاه معلم فرموده است، "هر‌کس به من یک حرف‌ بیاموزد، من را بنده خود کرده است". 

نجار خاطر نشان کرد: ظرفیت بسیار عظیم انسانی در اختیار معلمان است و مسئولیت بسیار سنگینی دارد، این ظرفیت همواره از سوی دشمنان مورد کمین است.

وی گفت: باید در این زمینه حساس باشیم و در تعمیق ارزش‌های دینی، ارتقای سطح فرهنگی افراد تحت تعلیم بکوشیم.

استاندار کرمان ابراز داشت: مشکلات امروز بشریت و مسائل جامعه نبود علم و ابزار نیست، بلکه کمبود تزکیه، ایمان، اخلاق، معنویت و عدالت است.

نجار ابراز داشت: باید در راستای تزکیه افراد اهتمام جدی داشته و به سلاح ایمان، صداقت و درستی مجهزتر شویم.

وی با بیان اینکه معلم باید اخلاق، عبودیت، معرفت و بندگی را دانش‌آموز بیاموزد، ‌افزود: همه ابزار و امکانات مجازی نمی‌تواند جایگاه ارتباط استاد و شاگردی را بگیرد، ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز سرشار از درس و نکته است.

نجار با بیان اینکه معلم باید بتواند به شبهات و ابهامات جوانان پاسخ دهد، تصریح کرد: تلاش شما معلمان باید در جامعه به وضوح تبلور یابد، مأنوس کردن دانش‌آموزان با قرآن و اهل‌ بیت (ع) بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: قرآن چراغ هدایت است و کسی که نور قرآن در دلش بتابد در صراط مستقیم قرار می‌گیرد.

نجار بیان داشت: کارآمدترین و متدین‌ترین افراد باید در جایگاه معلمی قرار بگیرند و معلمان نباید دغدغه‌ای به غیر از درس دادن و انجام وظیفه خطیر خود ‌داشته باشند.

استاندار کرمان افزود: مهارت‌آموزی در کنار تزکیه و تعلیم در آموزش و پرورش نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا فارغ‌التحصیلان ما برای ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: معلم باید با اخلاص، حسن خلق، عالم شدن به مقتضیات زمان و مکان، زمینه رشد و شکوفایی تفکر جوانان را فراهم کرده و دانش آنها را ارتقا بخشد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول